Dagens klokke

c6af58ed.jpg

Den der er bare så vanvittig flott. Urverket er selvsagt flott, men finishen, layouten, viserne og ikke minst den guillochérte skiven gjør denne klokken bort i mot perfekt i mine øyne. Fantastisk.

Stor takk!
Jeg synes absolutt Zenith traff usedvanlig bra med denne Grande Chronomaster GT Flyback.
Designen er meget tiltalende, perfekt dimensjonert kasse på 42mm, utsøkt dial og komplikasjoner, og ikke minst et solid urverk i Calibre 4001 El Primero.

Når jeg først skal ha det legendariske El Primero-urverket, med sine enestående 36.000bph og 1/10 presisjon i chronograph, da fant jeg tidlig ut at det måtte bli denne.
For meg; - en keeper.;)

Ferien er egentlig over men synes overgangen ble litt brå, derfor en laaaang helg på hytta.
Fruen har plukket noen vekster som hun synes fortjente å være med på et klokkebilde.
Er jo ikke helt dust...... foreslår hun klokkebilde så er det bare å løpe etter kamera. :D

LLD_bukett.jpg

Nyanskaffelsen, Tudor 7016. Skiven har nyyyyyydelig patina, men dessverre noen mindre skader ml kl 12 og 14. Men men. Ikke så aller verst for å være 40+ :)

IMAG1189-4.jpg

Beklager uskarpt bilde.

Jeg fikk nettopp MMS fra min kone som fortsatt er på hytta. Teksten var: "Dagens klokkebilde" og vedlegget:
60f85f8e.jpg
. Jeg må ha gjort noe riktig i oppdragelsen.

Dagens armbånds- og ikke minst gulvur:

Jeg ser nå til min skam at det par hundre år gamle gulvuret har feriestans. Daytonaen tikker i det minste, og til stor glede!

22b7750c.jpg