Dagens klokke

Fikk tilbake lenke fra børsting/polering i dag, det må feires med en Ardbeg. EB er en av de få klokker jeg liker best på originallenken.

Må berømme Bjerke i Bergen for god service og god stemning som alltid. Urmakeren var ikke helt fornøyd med resultatet (dårlig utgangspunkt pga et amatørmessig børstingsforsøk fra tidligere eier), men jeg var kjempefornøyd. Likevel slo han av på prisen til tross for å ha brukt mye lenger tid enn forventet. Garantert et tapsprosjekt. Klokken ble fin den, 98% vil jeg si.

L1010472.jpg
 
Fikk tilbake lenke fra børsting/polering i dag, det må feires med en Ardbeg. EB er en av de få klokker jeg liker best på originallenken.

Må berømme Bjerke i Bergen for god service og god stemning som alltid. Urmakeren var ikke helt fornøyd med resultatet (dårlig utgangspunkt pga et amatørmessig børstingsforsøk fra tidligere eier), men jeg var kjempefornøyd. Likevel slo han av på prisen til tross for å ha brukt mye lenger tid enn forventet. Garantert et tapsprosjekt. Klokken ble fin den, 98% vil jeg si.

L1010472.jpg

For å si som Frodo: Den blåfargen på skiven %%/"(=)("&%&¤¤%! mmmmmmmmphhhhhhhhhh hvor er pillene?!???!!!

Nyyyydelig!
;)
 
Nope...to dager til
c490431a.png

Nydelig bakgrunn :) Holdt forresten i en brukt EZM 2 ifra det tyske militæret for et par uker siden. Slitt nummerering fra GSG 9 eller en annen avdeling på baklokket. Men 8000,- (NOK) for en brukt quartz klokke som må til Tyskland hvert 5. år for batteriskifte!!! Nei takk - ikke for meg. Kommer helt sikkert til å angre på avgjørelsen senere. :sad:

Frode.
 
Rolex/Omegafri uke, dag 5: Zeno som ikke har vært på håndleddet på mange år. Denne modellen må, på tross av miyataverket og nyprisen som jeg mener var 900 kroner, ha vært til stor inspirasjon for andre merker. Det er spesielt en klokke fra en annen produsent som er tydelig inspirert av denne, men jeg klarer ikke ta igjen hvilken.

PA280087.jpg

Jaaa - hva var det nå det merket heter igjen???? Husker at det var en historie om et eller annet fjell samt en engelsk forfatter som bodde på Jamaica. Eller kansje jeg tar helt feil ...???? :eek:

Frode.
 
God morgen Frodo!

Mener bestemet at du en gang skrev at alle klokkene måtte stilles - del det med oss.

Tok jeg feil så fikk du i det minste en liten hilsen.

Natta!

:D