Dagens klokke

Mote-Torsdag (eller var det onsdag?)

Armani her i dag :)

ba21a54d.jpg


Satser på å få se en haug av disse klokkene i dag :)
 
Den der, Frodo, den der kunne jeg virkelig tenkt meg.

Det er mange her inne som sier at "den vokser på meg". Ja, det gjør den på meg også når jeg ser denne - omtrent som i gamle dager da man var ung og man famlet etter en eller annens BH-stropp i halvmørket.
 
Den der, Frodo, den der kunne jeg virkelig tenkt meg.

Det er mange her inne som sier at "den vokser på meg". Ja, det gjør den på meg også når jeg ser denne - omtrent som i gamle dager da man var ung og man famlet etter en eller annens BH-stropp i halvmørket.

Hahaha...sterkt kommentar, MM! Men defintivt en lekker klokke, Frodo :)

Det kommer vel ikke som noen stor overraskelse at jeg valgte denne i dag :cool:
20111027_081515.jpg
 
Jeg bare kommentere Rolexen din, sjuli.
Den er jaggu fin. Tror jeg brått kunne ende opp med en slik fremfor Sub en gang i fremtiden. (nå bannes det i kirken her gutter)
 


Da ble det slik armanitorsdag da. Værste er jo at jeg blir glad når den er på, er jo tross alt presang fra frøken.
 
Jeg kan med stolthet melde at jeg ikke har noen Armani-klokke eller andre moteklokker og stiller i dag med jaktmonsteret til ære for Frodes Rolex-/Omegafrie uke:
bilde-52.jpg


Siden jeg er bortreist og ikke har tatt med meg flere klokker, har jeg ingen anelse hva jeg skal presentere i morgen.
 
Jeg har kanskje en klokke eller to å låne bort, Morini.

Jeg fant en jålete kvartsdrevet Tissot som nok kvalifiserer til betegnelsen "moteur", men batteriet var gudskjelov dødt. Istedet: Junghans "Max Bill"

PA270117.jpg


Hmmmmmm - jeg har blitt utrolig svak for Memovox varianter etter hvert. Kansje jeg må øke likviditeten en smule for å gjøre en ny investering. Får ta en titt i våpenskapet - sikkert noe der som kan selges etter hvert :cool:

@Hopalong - Alarmen i Memovox'en din, det er "cricket" versjonen, ikke sant?

Frode

Jeg er også veldig begeistret for Memovox-variantene. Min har "cricket"-lyd, men fra nittitallet av ble de levert med bøyle som skaper en fantastisk klingenede ringelyd. Jeg skal prøve å laste opp en lydfil med sammenlikning.
 
Dagen startet i dag med gjenbruk av Chronoswissen fra tidligere i uken. Viktig prøve på skolen i dag, da er det viktig med fin klokke på armen.. :p Men jeg skal gjøre det godt igjen med en moteklokke nå..


Greit dere.. Hold dere fast!



Jeg presenterer: Zara uuhm.. klokke! Brun... Og stor..


IMG_0310.jpg




Ingen bilder i verden rettferdiggjør hvor stygg denne klokken er i virkeligheten.. Stort mer å si er det egentlig ikke.. Remen er brun, skiven er brun og den er stor.. Quartz selvsagt... Om glasset ser skittent ut, så stemmer det. Skiten ligger på innsiden av glasset..
Heldigvis er batteriet flatt.. Så nå er jeg tilbake på Chronoswissen..


Følg med rundt klokken fire. Da er jeg tilbake for dagens andre.
 
Hadde gått glipp av Armani-torsdag, og har vel strengt tatt ingen moteklokker å ta av heller. Derimot har jeg ikke Rolex eller Omega på meg. Lufter min "norske" Heuer flyback chrono i dag :D

IMG_20111027_113649.jpg
 
Jeg

Liker denne veldig godt, syntes det er litt Speedmaster over den. Bare at jeg liker denne bedre. Den hadde nok klart seg på månen den og



Hadde gått glipp av Armani-torsdag, og har vel strengt tatt ingen moteklokker å ta av heller. Derimot har jeg ikke Rolex eller Omega på meg. Lufter min "norske" Heuer flyback chrono i dag :D

IMG_20111027_113649.jpg
 
Dagens nykjøp:) 100% inhouse, svart bezel og rød skrift på skiven. For ikke å snakke om lumen. Dette kan jeg like! Tror jeg kommer til å respektere Frodes ønske hele uken;)

5908fbaa-454b-5cc6.jpg