Dagens klokke

Sub-C

d4110f95.jpg
 
PloProf med ny rem idag. Remmen blir latterlig dårlig fremstilt på dette bildet desverre, hehe!

6263780834_c7b9d48caf_b.jpg
 
Fikk plutselig så lyst på eple her i sted.. Smakte godt! Takk for påvirkingen Hopalong. :p

Startet dagen med GW, traff mikkemus23 for en liten klokkeprat. Gikk derifra med Chronosiwssen på armen.

1a64b1cd.jpg



Speedy frister!
7e85710b.jpg



mmmmh! God pause fra hverdagen!
ade852f1.jpg
 
Dagens eple er økologisk rød gravenstein fra Rennesøy. Fargen er naturlig rødgul uten voksglansen man ofte finner på epler som er transportert langt. Det passe faste skallet er litt skjemmet av brun flekk på den ene siden, men har ellers jevn og tørr tekstur. Fruktkjøttet er perfekt modnet, sprøtt men samtidig mykt, med god tyggemotstand og saft. Smaken er typisk for rød gravenstein; frisk, med god balanse mellom søtt og syrlig og hint av høstløv, jord og bark - den gir assosiasjoner til eplekaker inntatt foran peisen, hjemmelaget eplesider og føradventstid. Alt i alt et svært godt eksemplar av sorten.

I morgen har butikken lovet at det for en sjelden gangs skyld kommer inn et lite parti Cox Orange. Løp og kjøp!

Vi har to gravensten-trær i hagen. Og 6 andre epletrær av litt uviss sort. Helt greit :) På fredag tok jeg turen til Askim Frukt & Bærpresseri og leverte 120kg epler, i bytte mot 60 flasker eplenektar og eplemost med fruktkjøtt, samt et himmelsk godt eplesyltetøy som smaker akkurat som om man skulle laget det selv :) Tror jeg må bake eplepai i løpet av helgen også :D
 
Fikk plutselig så lyst på eple her i sted.. Smakte godt! Takk for påvirkingen Hopalong. :p

Startet dagen med GW, traff mikkemus23 for en liten klokkeprat. Gikk derifra med Chronosiwssen på armen.
Meget hyggelig, Kristian! Artig den Chronoswissen, nydelig sak :) Og GWen, ikke minst! :)
 
Vi har to gravensten-trær i hagen. Og 6 andre epletrær av litt uviss sort. Helt greit :) På fredag tok jeg turen til Askim Frukt & Bærpresseri og leverte 120kg epler, i bytte mot 60 flasker eplenektar og eplemost med fruktkjøtt, samt et himmelsk godt eplesyltetøy som smaker akkurat som om man skulle laget det selv :) Tror jeg må bake eplepai i løpet av helgen også :D

Har du smakt ferskencideren de selger? Damn, den er god! Er forresten oppfostret på produkter fra Askim, meget godt.
 
Meget hyggelig, Kristian! Artig den Chronoswissen, nydelig sak :) Og GWen, ikke minst! :)

Takk takk, ikke helt dum den subben din heller.. Eller exploreren... For ikke å snakke om Tudoren..
Speedyen tror jeg at jeg må adoptere neste gang... ;)

Og.. Neste gang vi tar et treff må vi klare å ta nok bilder til å ha egen tråd.. :p
 
Har du smakt ferskencideren de selger? Damn, den er god! Er forresten oppfostret på produkter fra Askim, meget godt.

Nei, den har jeg ikke smakt, men vi har levert inn litt solbær der også et par år, så vi har pleid å kjøpe solbærgele og rips- og solbærsaft. For et genialt foretak det er, de har helt fantastisk gode varer! :)
 
Ted Su reima? Hvilket inntrykk har du fått av den? Ser rå ut, fet buckle også.

Ja, har en med orange sømmer, men aldri brukt denne med svarte sømmer. Jo, remmen er av samme kvalitet man kan forvente fra Ted Su. Premium. Spenna er hetftig og solid :)