Dagens klokke

Til tross for en litt treg start blir forholdet til Speedyen bedre og bedre. Har bestemt meg for å like den. :)
Lenken klarte jeg ikke helt å like. Forsøkte så med en billig brun rem, men den så sjuskete ut etter et par dager. En svart OEM ble heller ikke klaff. Prøvde så en svart med hvit søm. Det virket litt bedre, men fremdeles litt hardt.
I går kom det pakke fra Tyskland med mørk brun alligator og ny clasp.:D
Synes den matcher patineringen og gir klokken en helt ny glød. I like!

264d9674.jpg

34012694.jpg

fbd955aa.jpg

50d5d299-b0c7-fb9e.jpg

Bursdagsgave til meg fra meg. Nesten så man skulle tro jeg viste hva jeg ville ha =).

Deilig å tre inn i de harry rekker.

Dagens kurs økt er over etter nesten 3 timer undervanns navigasjon. 2 dykk igjen og kurset er unnagjort. "Underwater Navigation" kurs i kun 1 m sikt burde vel egentlig være obligatorisk for Paneristi med litt over gjennomsnitt interresse for historie ;) P.S. Antirefleks behandling er oppskrytt.....

Sentinel-1.jpg

Så et bilde ifra igår (eller kansje dagen før). Dette må være en klar favoritt til Sponon og hans forkjærlighet for Sinn UX :cool:

sinn-is-better.jpg

Frode.

Casio digital

Jeg ble inspirert av alle de fine gamle Casio kalkulator klokkene som har dukket opp her i det siste, og rotet frem min gamle WR-50 fra 1989. Gummireima var som glass, og knakk bare jeg tok i den, alle trykkerne satt fast, og klokka ser egentlig ut som den har vært i krigen. Ok etter å ha lekt urmaker en hel ettermiddag nå går trykkerne lett og fint, og jeg fikk også prøvd den med et improvisert 3 volts batteri, og displayet lyste opp helt perfekt som det skulle. Nytt 3 volts batteriet til 29 kr. i rett størrelse er bestilt, og en 20 mm. nato er tynt på Casio'ens 19 mm. lugger. :p

casio+1989+01.jpg