Dagens klokke

Nautilus i dag

3ce1fa0f.jpg


www.sveian.com/klokker

Nydelig klokke! Klikket på linken din og fikk hakeslepp av samlingen, spesielt alle de fine speedyene. Er noen av de tilfeldigvis fra 1969?
 
Må bruke litt når den er ut av bankbosen

Hehe, ble du inspirert av mitt besøk? :) Jeg måtte ta en kikk på Rogers 5711 før jeg klarte å ta en avgjørelse om et evt kjøp selv. Foreløpig ser det ut til at det ikke blir Nautilus på meg. Men heller noe annet :D

Ender du opp med gammelklokken min istedet ?
 
MSAR i dag. Blylodd! Det eneste jeg ikke liker med denne klokken er mangelen på antirefleks. Rødfargen i lønnebladet skinner selvsagt bare opp samtidig med full refleks i glasset :sad:

DSC_2771.jpg


Jeg er litt nysgjerrig på hvor mange slike som finnes i Norge. Jeg og en kamerat kjøpte samtidig, og jeg har sett at Bullit har en. Noen flere her inne?

Har ein SAR-D, om den teller! Naturlegvis på bracelet :D
 
Jeg er litt nysgjerrig på hvor mange slike som finnes i Norge. Jeg og en kamerat kjøpte samtidig, og jeg har sett at Bullit har en. Noen flere her inne?

Digger min og jobber med å få tak i en lenke. Savner også AR, det ville gjort en verden av forskjell.
Meg kjent skal det kun være lagd 500stk til det "offentlige", men en skal vel kanskje ta sånt med en klype salt.
 
Jeg har i alle fall ikke sett noen med serienr over 500. Min er på 300-tallet. Derimot ser det ut til at alle 500 har gått til kommersielt salg, og ikke 100 som var sagt først. Har sendt deg en PM om lenke.
 
Jeg vil gjerne høre om den trykkfeilen. :)(sikkert mange andre og) Takker på forhånd.

b500_12.jpg


Okey, her er bezelen med feil. Se på 220km/h merket.

Ser du noe gale? :p




Står ikke det unaturlig nært 190km/h og absurd langt fra 225km/h?

Joda, der skulle det stått 200km/h. Gikk temmelig lang tid får både Omega og samlere ble oppmerksom på den der.. Ikke godt å si hva som gjør det, mange teorier. Jeg tipper at det der var en plassert feil som ble lagt i tegningene for å hindre blåkopier. Deretter glemte man å fjerne feilen...


Dette er litt i samme gate som teksten på baklokket på speedmasteren.
"The first and only watch worn on the moon" teksten måtte endres etter mange år da det viste seg at på en av de første måneturene hadde det vært ur fra en annen produsent der oppe.