Dagens klokke

Pakken ventet på meg etter jobb idag..rett på hånden:) .
e2fd6a22.jpg

meget pen, men er ikke akkurat objektiv :p
 
Takk for gratulasjoner!

Det er vel ikke til å komme bort i fra at dette er klokke for helt spesielt interesserte (som torpedoer, halliker, drugdealers, en og annen skipsreder, gründere som har solgt alt og flyttet til Thailand og meg).
Jeg synes den er überfet så langt. Submarineren har perfekt størrelse (for å sitere Krille i en annen tråd), og sitter meget pent på armen.
Derimot en helgull med lenke kan bli mye;) Når jeg plutselig får øye på noe gult og blankt i øyekroken må jeg se etter hva i all verden som sitter på dette håndleddet.

Det ser virkelig ikke bra ut - og samtidig så utrolig bra ut på samme tid:)


Tar meg den friheten å poste nr 2 bilde av Dagens;)
52f06bf6.jpg

Godt å se at den falt i smak!

Takk for en meget hyggelig handel :D
 
Meget bra, Frodo!
Strategisk innpeilet på stiletthælene.....;)

Mitt andre bidrag på Dagens, men det får stå sin prøve.
Skiftet til Glashutte Original PanoMaticVenue.


GOpmv2.jpg

Hehehe.. Skal si du har øye for detaljer, Moore. Men det er jo ingen nyhet...:D
 
Det er en grå og våt dag i hovedstaden, jeg trøster meg med et glimt av gull. Riktig god helg alle klokkevenner! :D

mailgooglecom.jpg
 
Ser ut som det ble Rolexdag idag folkens,
59723cdd.jpg

Ingen som klager over blanke midtledd her i gården.
 
Hurra!
Alltid hatt lyst på en Navitimer, men har aldri blitt til at jeg har kjøpt en......... før i går kveld:D

Satt oppe og lærte meg slide rule til halv tre i natt:grin:

God helg!

003-4.jpg
 
Hurra!
Alltid hatt lyst på en Navitimer, men har aldri blitt til at jeg har kjøpt en......... før i går kveld:D

Gratulerer! Breitling er i utgangspunktet ikke min kopp med te, bortsett fra Navitimeren. Den syns jeg er et klassisk mesterverk. Kudos i bøtter og spann.

Hvordan føles den på håndleddet? Hvor stor er den?
 
Ser ut til at vi er flere ingeniører med Kermit her i dag, umcle sid! Hva er det du sitter og holder på med, noe reguleringstekniske greier?
 
Gratulerer! Breitling er i utgangspunktet ikke min kopp med te, bortsett fra Navitimeren. Den syns jeg er et klassisk mesterverk. Kudos i bøtter og spann.

Hvordan føles den på håndleddet? Hvor stor er den?

Takker så mye!
Klokken sitter komfortabelt på håndleddet, men er litt skuffet over at crocoen er litt stiv. Klokken er 41,8 mm i diameter uten kronen.
 
Grattis med flott Bentley, Rovers. Hva er egentlig greia med slide rule? Er det et kalkulasjonsverktøy? Hvilke operasjoner kan du gjøre med den?
 
Grattis med flott Bentley, Rovers. Hva er egentlig greia med slide rule? Er det et kalkulasjonsverktøy? Hvilke operasjoner kan du gjøre med den?

Takker for det. Ved å dreie den roterbare skalaen kan man multiplisere, dividere, beregne hastighet (på to måter: 1. finne ut hastigheten dersom man vet at man reiser X miles på X antall minutter. 2. Få rede på hvor lang tid en reise vil ta hvis man vet at man skal reise X miles i en fart på X miles per hour.), finne ut miles per minute, finne ut bensinforbruk i gallons, sjekke hvor mye et fly stiger eller synker, finne ut hvor langt et fly har steget eller sunket, regne om fra nautiske til "statute miles" og videre om til kilometer.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lært meg alle metodene enda.

Dette må jo ha vært et uvurdelig instrument for piloter før i tiden! Da for man finne seg i at skiven blir litt "busy".