Dagens klokke

Bezel + cape cod = sant
8ED5F05C-0250-4968-B6FD-33888AD91483-490-00000044330388DE_zpsabcede56.jpg

Her snakker vi snasent fotografi!! Rått!!
 
Hva er prisen også? Så at den Miyota utgave var 545$…Ikke akkurat billig...
"Swiss MOVT" betyr ikke "Swiss-made" men -Swiss movement. Da er klokka egentlig montert i Asia av asiatisk deler med en såkalt Sveitsisk urverk. Jeg sier såkalt siden det er ofte gamle ébauches fra ETA montert i Asia(ofte gullfarge urverk).

Du, @Hammerfjord, jeg har ingenting i mot deg, men kan du fortelle meg hensikten din med å rakke ned på andres ur? Om @PerØ er fornøyd med sin Magretta, så er din subjektive mening egentlig null og niks. Har sett deg være svært nedlatende ved andre sammenhenger også.. @PerØ, forresten fint ur :)
 
Redigert av en moderator:
Du, @Hammerfjord, jeg har ingenting i mot deg, men kan du fortelle meg hensikten din med å rakke ned på andres ur? Om @PerØ er fornøyd med sin Magretta, så er din subjektive mening egentlig null og niks. Har sett deg være svært nedlatende ved andre sammenhenger også.. @PerØ, forresten fint ur :)
Tja det begynner vel bare med at han spør om prisen men nok om det.....

Anbefaler denne tråden. Mye bilder , lite snakk...
http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/dont-speak-16993/
 
Redigert av en moderator:
Du, @Hammerfjord, jeg har ingenting i mot deg, men kan du fortelle meg hensikten din med å rakke ned på andres ur? Om @PerØ er fornøyd med sin Magretta, så er din subjektive mening egentlig null og niks. Har sett deg være svært nedlatende ved andre sammenhenger også.. @PerØ, forresten fint ur :)

Greit nok. Mener ikke å være nedtallende men jeg lyver ikke i min poster: Det kan jeg ikke.
Og ofte sannheten er ikke behagelig: Synd nok. Jeg kunne bare ikke si at de var lagt i N-Zealand.
Margrette lager ikke stygge urer: Det mente jeg aldri. Men de lager det de lager som mange andre aktører i bransjen.
Nå, ferdig med det.
 
Redigert av en moderator:
Dagens andre. At man kan få så mye klokke for så lite penger er noe av grunnen til at jeg har forelsket meg helt i gamle Tissot'er!
DSC_0986_1_zps74b9839b.jpg
 
Ny tråd, enkle regler:
- hvilken klokke har du på deg?
- bildet må være tatt i dag! Drit i kvaliteten, mobilkamera er lov (oppfordret t.o.m), bare bildet er dagens.
- post gjerne hver dag, denne tråden skal rulle og komme opp i et par hundre sider før jul!

Denne tråden har siden oppstart hatt en temmelig tydelig hensikt og er ikke stedet for å bedrive opplysningsarbeid, piske opp stemningen – eller for den saks skyld la seg provosere av andre brukeres upassende innlegg og svare med samme mynt («Don't feed the trolls» osv.).

De neste brukerne som ikke følger trådens regler vil bli gitt en midlertidig pause fra TS.

Simple as that.
 
Et gledelig gjensyn!

Kveldens klokke, funnet av fruen i dag, forlatt og glemt i en bortsatt kommode; min ungdoms Certina Argonaut 280. Hadde helt glemt at den faktisk var automatisk. Pleksiglasset har riper og malingsrester, ellers er den i forbausende god stand. Et umåtelig gledelig gjensyn:

C469858B-C39A-42E1-98AB-721C0443EF4F-701-00000098F7507754_zps39c2faaa.jpg
 
Kul klokke indeed! Tissot har jo lansert en remake av denne (PRS516) :cool:
Rettet den for deg ;)

Edit: Nå ble jeg litt for cocky her :p Ser ut til at remaken av denne heter det samme som originalen såååå.... du har rett :rolleyes: Vet ikke hvorfor jeg hadde fått for meg at prs516 var remaken..
 
Redigert: