Dagens kjøpetips

Jeg har avtale med selger om denne klokken. Skal verifisere klokken hos Bjerke eller tilsvarende og finne ut hvor den er kjøpt mtp om den er momset inn. Er det noe annet jeg bør sjekke?

Så lenge du får verifisert ekthet hos AD og har klokka i hånda før du betaler ville ikke jeg vært bekymret!

Presiserer AD! I Oslo er det Bjerke.

Positivt med sertifikat og annet originalt tilbehør, men til den prisen er det ikke avgjørende!

Det er ikke mva på bruktkjøp fra privatpersoner.

Klokken er kjøpt i Frankrike og det er ikke betalt toll på klokken. Jeg ønsker å gjøre dette, man får vel ikke forsikret klokken uten? Men hvordan skal jeg få betalt for import når det ikke er dokumentasjon for kjøpsprisen i Frankrike?

Jeg regner med at det ikke er noe problem å få tak i en nyprisbekreftelse hos AD i Norge, til forsikringsformål. Du må dog kanskje betale for det. Er ikke helt oppdatert på hvordan dette foregår, men kan ikke se for meg at all dokumentasjon må foreligge da?

Dette er vel strengt talt en klokke med en VESENTLIG høyere verdi. Om det er tilfellet at denne selges til 50K, så løp og kjøp, men hør med noen av vintage gutta først. Lagt ut for 10 timer siden dvs, 02:30 i natt så... Stemmer alt er dette årets kupp

Vedlegg

• Skjermbilde 2017-02-18 kl. 12.18.50.png
    Skjermbilde 2017-02-18 kl. 12.18.50.png
    873,7 KB · Visninger: 0
Screenshot_20170314-010513.png

Fra Klokkeriet. Tenkte at dette var vinterens kupp, men ser nå at klokka er i nabolandet. Likevel en grei pris, selv om bedre bilder trengs med tanke på hvor mye stål som har gått med i polering. Sist service i 2012.

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Vis vedlegg 33331
Fra Klokkeriet. Tenkte at dette var vinterens kupp, men ser nå at klokka er i nabolandet. Likevel en grei pris, selv om bedre bilder trengs med tanke på hvor mye stål som har gått med i polering. Sist service i 2012.

Plutselig ikke så god deal...
20170314_115221.png

Og enig i at den ser veldig polert ut. Det er vel en grunn til at klokken er avbildet med lenke av...