Dagens kjøpetips

Men nå tror jeg de fleste forstår at det er første april i dag!
Glad påske til dere alle!
IMG_0857.jpeg
 


Jeg fikk det samme på SMS nettopp.
Det er en del gode tilbud der. Flere Montblanc til 40% Oris til 40% Og flere ulike SLA-Seikoer med samme rabatt i tillegg til ting som Rado, Victorinox og masse dameklokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken
Ikke halvgærn pris på denne.
Har vært gnukket litt på, men jeg kjenner en kar som tilbakestiller kassa til omtrent nystand for et par tusinger, så dette kan være et greit kjøp.
I god stand pleier de å gå for det doble og opp.
 
Og Larsen:


(Og kanskje andre som ikke lenger får selge GS.)
Ja Grøtteland og, men han/dei prøver seg på 5%:p

Edit: Larsen billigst. Ikkje tatt med siste prisstigning på feks White Birch.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Og Larsen:

(Og kanskje andre som ikke lenger får selge GS.)
«Ikke lenger får selge GS», kjenner jeg må le litt av dette ;) GS burde jo være glad for bredest mulig distribusjon - ikke nedlatende ment!
En GS må sees og oppleves IRL for og verdsettes å få kunder til å velge dette merket, fremfor mer anerkjente Sveitsiske konkurrenter.
 
Redigert:
«Ikke lenger får selge GS», kjenner jeg må le litt av dette ;) GS burde jo være glad for bredest mulig distribusjon - ikke nedlatende ment!
En GS må sees og oppleves IRL for å verdsettes og få kunder til å velge dette merket, fremfor mer anerkjente Sveitsiske konkurrenter.
Enig. Ikke helt overbevist om at Omega-metoden for er veien å gå for verken Omega eller GS. Jeg tror de hadde vært tjent med å plassere seg der de hørte hjemme. Midt på treet. Jeg for min del får ihvertfall ikke mer lyst som forbruker på produktet deres av overprising og mindre tilgjengelighet. Men så er det vel kanskje ikke de få av oss som faktisk er entusiaster de selger mest til heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Enig. Ikke helt overbevist om at Omega-metoden for er veien å gå for verken Omega eller GS. Jeg tror de hadde vært tjent med å plassere seg der de hørte hjemme. Midt på treet. Jeg for min del får ihvertfall ikke mer lyst som forbruker på produktet deres av overprising og mindre tilgjengelighet. Men så er det vel kanskje ikke de få av oss som faktisk er entusiaster de selger mest til heller.
Ja, du tenker på i motsetning til fornuftig prisede og enkelt tilgjengelige Rolex og PP ? :mrgreen:
Ellers er jeg helt enig i at utilgjengelighet og overprising neppe er veien å gå, og for meg er det fullstendig turnoff.
Swatch Group (Omega m.fl.) har blitt veldig merkelige over tid, og når de til og med ville gjøre en drittklokke i plast (Moonswatch) til noe fantastisk og uoppnåelig for de fleste, tror jeg de dreit seg en smule ut.
En klokke som til å begynne med ble sett på som noe friskt og småkult ble plutselig særdeles ukul da Swatch Group bestemte seg for å gjøre den allment utilgjengelig til tross for at de hadde sagt at den skulle være tilgjengelig hos alle forhandlere og på nett.
En prisdobling på Omega i løpet av få år virker også en smule merkelig.
Sånt er ikke god merkevarebygging i mitt hode.
 
Redigert:
Ja, du tenker på i motsetning til fornuftig prisede og enkelt tilgjengelige Rolex og PP ? :mrgreen:
Ellers er jeg helt enig i at utilgjengelighet og overprising neppe er veien å gå, og for meg er det fullstendig turnoff.
Swatch Group (Omega m.fl.) har blitt veldig merkelige over tid, og når de til og med ville gjøre en drittklokke i plast (Moonswatch) til noe fantastisk og uoppnåelig for de fleste, tror jeg de dreit seg en smule ut.
En klokke som til å begynne med ble sett på som noe friskt og småkult ble plutselig særdeles ukul da Swatch Group bestemte seg for å gjøre den allment utilgjengelig til tross for at de hadde sagt at den skulle være tilgjengelig hos alle forhandlere og på nett.
En prisdobling på Omega i løpet av få år virker også en smule merkelig.
Sånt er ikke god merkevarebygging i mitt hode.
Men Omega og GS er ikke Patek og Rolex. Det er litt av poenget. Det at de streber etter det er lite sjarmerende også. Ellers enig i alt du sier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Før var i det minste GS mye, og til dels veldig mye, klokke for pengene.

Nå, med den nye Tentagraph som kroneksempelet, beveger vi oss plutselig mot et merke som leverer et produkt uten nødvendig finesse (modulært urverk i en alt for tykk kasse, med en lenke som de burde skamme seg over) til en pris høyere enn en Rolex Daytona. Så vil trolig noen rekke opp hånden og vise til finish, men GS er likevel ikke i Rolex-land rent merkemessig. Ikke nært.

Når man i tillegg struper forhandlerne.. Vel, da sliter jeg med å henge med..