Dagens kjøpetips

Jeg tipper mellom 30 og 40 for Heueren.
For den siste GMTen jeg så (kun klokke, ikke noe tilbehør) ba selger om ca 26000 norske, før moms. Den var forøvrig også i veldig god stand.

Dette blir jo gjetning, men det blir jo ikke akkurat flere gamle modeller fra Heuer tilgjengelige. Og hypen er jo på vei opp, så det kan godt hende man må ut med enda mer.

Ser dem oppunder 30 på onthedash.com. Om Sifferert Autavia går for rundt 40 høre 30 fornuftig ut. Så godt som ingen tilgjengelig i Norge heller, så en norsk kjøper må jo ta høyde for MVA og usikkerheten ved utenlandskjøp også.

En ting ved Autavia GMT er at uforholdsmessig mye av verdien ligger i en fin bezel. Mange GMTer som mangler bezel, om man skal tolke WTBene. Regner med det blir endel mix'n'match, fine kasser får fine bezeler ...

En flott Heuer!

Redigert:
Et apropos: Når det gjelder 60-tallet er Jonny på villspor. Cal 11 kom i 1969 (første aut chrono, i konkurranse med El Primero), cal 12 i 1972. Cal 14 er en cal 12 med GMT-funksjonalitet. Denne Autaviaen er fra 70-tallet.

[video=youtube;G_Bf8mErJ-k]http://www.youtube.com/watch?v=G_Bf8mErJ-k[/video]

Det ble laget GMT-Autaviaer på 60-tallet også, men manuelle verk, og en helt annen kasse. Übertøffe de også:

watch-club-tag-heuer-autavia-gmt-chrono-bluered-bezel-1758-402x402.jpg

DDD1C182-C986-43CE-9C93-B54FFEDA3B85-4711-000001CFF420EFB7_zps8fc78424.jpg

Det må være et godt tilbud på Rolexen eller?

Har kun dårlig erfaring med Esaias Solberg. Kjøpte en klokke der som var "nyoverhalt", knappene satt fast etter en uke og servicen når jeg kom tilbake var håreisende dårlig. De lot bl.a klokken ligge i to uker før de ringte meg for å høre hva som var problemet med klokken selv om jeg jo hadde forklart dette da jeg leverte den inn.

Korrekt Speedy Pro Pre-Moon fra 1966

105.012-66. Urørt skive, urørt og riktige visere, riktig kasse, riktig bezel.

photo2.jpg

EDIT: Glemte å si det; pen var den også!

Redigert:
Ikke så aller værst. Jeg kan godt være med på at det er et relativt sjeldent ur blant seamaster-serien, men prisen er jeg mer usikker på. Den er ikke hinsides, men det er heller ikke et kupp i min mening.

Solgte en 2232.80 (samme ur, men med annen lenke (som forøvrig også er mer "riktig")) for noen tusenlapper mindre.

DDD1C182-C986-43CE-9C93-B54FFEDA3B85-4711-000001CFF420EFB7_zps8fc78424.jpg

Det må være et godt tilbud på Rolexen eller?

Uten å kjenne alder osv så vil jeg ikke si det er en veldig bra pris? alt over 20`for en "gammel" datejust er vell dyrt?
10-15` for en datejust avhenging av stand, lenke, materiale osv er vell det jeg kaller for normalen. Muligens jeg har en
helt feil tankegang her :p

Jeg har funnet ut at jeg surfer så mye på vintage at jeg ville være dårlig kompis hvis jeg ikke delte interessante og korrekte vintage-snoperier. :)

Her er en original vintage Tudor Monte Carlo fra 1975 solgt av Jacek:

DSC02865_zps68496e83.jpg~original

Dyrt selvsagt (USD 9500), men er man på jakt etter kun en Tudor... :cool:

Har kun dårlig erfaring med Esaias Solberg. Kjøpte en klokke der som var "nyoverhalt", knappene satt fast etter en uke og servicen når jeg kom tilbake var håreisende dårlig. De lot bl.a klokken ligge i to uker før de ringte meg for å høre hva som var problemet med klokken selv om jeg jo hadde forklart dette da jeg leverte den inn.

Hold dere unna Solberg, de vet ikke hva de driver med når det kommer til vintage. Kun hakket over disse mynthandlerne som prøver å dytte overpriset vintage.