Dagens dårligste kjøp

Det er jo to slike isoporbokser nå!
Samleklubben selger unna!
Krakk på gang?
Her ligger du i forkant @chrbir !
Vis vedlegg 340997

8- )

Latterlig, disse er ihvertfall ikke vintage. Hvis du bestille klokkeservice hos Lervik sender de en slik i posten ...

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Serr? En klokke til 50’ som er gjort om til noe den ikke er med en ikke-Rolex-produsert del til noen tusenlapper, så mer enn dobles prisen for en (nå) fake Rolex?
Håper inderlig ikke selger er medlem her, eller har hørt om TS. Usj.
IMG_3947.jpeg

Denne er også litt optimistisk

• Liker
  • Liker
Joda, er fortsatt på lager til en god del lavere pris enn dette.

-Hver gang jeg ser slikt, må jeg kjempe mot en ubendig trang til å spørre vedkommende om han er villig til å kjøpe en av meg for en pris mellom butikkpris og hans eget forlangende for å se om fyren bare er clueless eller er grådig i tillegg...

Det er nok litt optimistisk med 18k for den klokka ja . Det ble lagt ut en i går til 9k og den er ikke solgt enda .
Tror du ikke prisforskjellen har med at den ene er produsert i Norge eller norsk som folk skriver mens den billigere er fra Sveits?

Skjermbilde_22-11-2024_11854_www.auksjonen.no.jpeg

Se her ja, de legger inn bud på tilnærmet full "normalpris" (når alle avgifter + moms er medregnet).
Og da får de ikke engang med boks eller garanti... Midt i disse black friday/ week-tider! 😂

Vis vedlegg 385198
Se her ja, de legger inn bud på tilnærmet full "normalpris" (når alle avgifter + moms er medregnet).
Og da får de ikke engang med boks eller garanti... Midt i disse black friday/ week-tider! 😂

Noen folk kommer der med stoltheten sin.
Kunsten med sånne auksjoner er å forlate følelsene sine på døren, og ikke bli revet av.
Her snakker vi ikke om auksjon med Kleopatra sin håndvevet silketruse...

HBO 21000 for et 13 år gammelt rep-objekt, det blir neeei.

1756989166574.png

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Tannhjulet
Begynte på HBO 11 000,- for ett par dager siden

Vis vedlegg 409004

Vis vedlegg 409004
Mellomkasse: kr.45.772 :oops:

Vi snakker en liten stålklump, sikkert polert og børstet etter alle kunstens regler. Men det er jo ikke her verdien i en mekanisk klokke burde ligge?

Mellomkasse: kr.45.772 :oops:

Vi snakker en liten stålklump, sikkert polert og børstet etter alle kunstens regler. Men det er jo ikke her verdien i en mekanisk klokke burde ligge?

-Verdien i en mekanisk klokke ligger som i så mange andre bransjer i service; da har du allerede kunden på kroken og han må betale dine priser enten han vil eller ikke.

I min bransje (offshore/subseautstyr) er dette en så opplest og vedtatt sannhet at kunder gjerne pruter på kontraktssummen innledningsvis med et 'Dere tar det jo inn igjen på service, uansett!'

• Liker
Reaksjoner: Ban
-Verdien i en mekanisk klokke ligger som i så mange andre bransjer i service; da har du allerede kunden på kroken og han må betale dine priser enten han vil eller ikke.

I min bransje (offshore/subseautstyr) er dette en så opplest og vedtatt sannhet at kunder gjerne pruter på kontraktssummen innledningsvis med et 'Dere tar det jo inn igjen på service, uansett!'
Det stemmer nok det og vi snakker i tillegg om et luksusprodukt, men når man en sjelden gang ser opp fra kaninhullet så er det jo ganske vannvittig...

• Liker
Reaksjoner: Genta