Dagens dårligste kjøp

Så da er vi enige om at kanskje moderator bør moderere tråden, flytte @Loevhagen sitt opprinnelige innlegg ut herfra, og muligens hente det inn igjen om en ukes tid? Bare for å ha ting på det rene ifht. retningslinjer på forumet? For per i dag, er vel @Loevhagen sitt innlegg fullstendig skivebom? Arrester meg gjerne om det er jeg som misser grovt her, men all PR er vel god PR, så kanskje klokken blir solgt ila helgen til oppført pris, og noen her inne gjør dagens dårligste kjøp? Kan uansett love at den blir tatt i bruk senest mandag om den ikke selges, og verdien forringes betraktelig. Huffamei, tenke seg til. En invistors verste mareritt, en ett år gammel klokke som faktisk er brukt :LOL: I motsetning til hva Løvhagen kanskje tror, så er det muligens slik at ikke alle med overpriset stålklokker i samlingen er såkalte "invistorer", og har et økonomisk motivert forhold til klokker. Alle trenger vel ikke være entusiaster, og noen av oss synes faktisk det er gøy å prøve nye modeller samtidig som man ikke er nevneverdig opptatt av viktigheten av å tjene eller tape 10-50k på en klokke. La oss heller alle ha det fint med det forholdet vi har til klokker, og ikke henge seg så altfor mye opp i hvilket forhold andre har til klokker være det seg entusiaster eller "invistorer". Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva andres motivasjon for klokkeinteresse er, og om folk vil tjene penger på klokker, aksjer eller krypto får være opp til hver enkelt. De fleste her inne er vel her fordi vi har en felles interesse for klokker; på mange ulike plan - la oss få lov til å ha forskjellige motiver til hvorfor vi er her.
 
Synes du har lagt den ut til riktig markedspris @superlaffen. Og som du skriver er det ingen som vet hvilken vei det går akkurat nå. Derfor er det mange som sitter på gjerdet. Stemmer det at Rolex setter opp prisene 1 september blir det spennende å se hvordan det slår ut på bruktmarkedet.

Ikke alle som er på listen hos AD eller vil være med på deres kjøpe lek for å komme på den. Det vet du godt @GrimReaper ;)
Ja, det er jo en kjent sak at ikke alle som vil kan kjøpe Rolex hos AD. Det er opplest og vedtatt. Men uavhengig av hva noen er villig eller ikke villig til å gjøre for å komme på liste osv, så er fortsatt å betale 100% over det produsenten mener produktet er verdt idioti. Det blir en lek mellom spekulanter og det går bare ut over de som faktisk har en reel interesse, det synes jeg lite om. Og dermed så unner jeg de som gjør og har gjort det de kan for å ødelegge denne hobbyen for de ekte entusiastene alt vondt. Sånn er det bare.
 
Så da er vi enige om at kanskje moderator bør moderere tråden, flytte @Loevhagen sitt opprinnelige innlegg ut herfra, og muligens hente det inn igjen om en ukes tid? Bare for å ha ting på det rene ifht. retningslinjer på forumet? For per i dag, er vel @Loevhagen sitt innlegg fullstendig skivebom? Arrester meg gjerne om det er jeg som misser grovt her, men all PR er vel god PR, så kanskje klokken blir solgt ila helgen til oppført pris, og noen her inne gjør dagens dårligste kjøp? Kan uansett love at den blir tatt i bruk senest mandag om den ikke selges, og verdien forringes betraktelig. Huffamei, tenke seg til. En invistors verste mareritt, en ett år gammel klokke som faktisk er brukt :LOL: I motsetning til hva Løvhagen kanskje tror, så er det muligens slik at ikke alle med overpriset stålklokker i samlingen er såkalte "invistorer", og har et økonomisk motivert forhold til klokker. Alle trenger vel ikke være entusiaster, og noen av oss synes faktisk det er gøy å prøve nye modeller samtidig som man ikke er nevneverdig opptatt av viktigheten av å tjene eller tape 10-50k på en klokke. La oss heller alle ha det fint med det forholdet vi har til klokker, og ikke henge seg så altfor mye opp i hvilket forhold andre har til klokker være det seg entusiaster eller "invistorer". Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva andres motivasjon for klokkeinteresse er, og om folk vil tjene penger på klokker, aksjer eller krypto får være opp til hver enkelt. De fleste her inne er vel her fordi vi har en felles interesse for klokker; på mange ulike plan - la oss få lov til å ha forskjellige motiver til hvorfor vi er her.

Loevhagen henger seg vel mest opp i at det i en 18 dager gammel annonse for en Rolex "trues" med at den tas av markedet? Er ingen platinum FPJ som aldri kommer på markedet igjen vi snakker om her.
 
Denne ble vunnet på auksjon på Luksur i går til 19750.-
Greit invistorpåslag på over 25%.
78829EB1-2AC1-47D5-BDB6-D918E1332D7A.png
 
  • Haha
  • Wow
Reaksjoner: andersen og kire
Ser dette ofte på finn, folk legge ut brukte klokker til samme eller høyere pris enn de selges ny.
Retail på denne er vel rett over 26k? Og urverket er mindre. Er det påslag for finn pruting?
 
Ser dette ofte på finn, folk legge ut brukte klokker til samme eller høyere pris enn de selges ny.
Retail på denne er vel rett over 26k? Og urverket er mindre. Er det påslag for finn pruting?

-Litt er nok påslag for pruting, men mye av motivasjonen er nok et håp om å lure folk som har fått med seg at det er knapphet på enkelte modeller - når alt kommer til alt, om noen averterer på Finn til 125% av listepris, må jo det bety at uret man ser på er vanskelig å få tak i?

Som alltid er det en fordel å gjøre litt research før man blir av med pengene sine...
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Kan ikke tro at de har fjernet muligheten til å legge inn latteremojier på totalt overprisede klokker her på torget.
Noen av de morsomste interaksjonene jeg har hatt her inne har vært folk som har skrevet sinte meldinger til meg i etterkant. "Hvameneru latter?"
 
Redigert:
Denne kvalifiserer greit her:

1662386244230.png
 
Redigert:
Denne kvalifiserer greit her:
Er det flere som åpner slike linker hvor prisen er borte fra annonsen? Hva er egentlig prisen?

Skjermbilde 2022-09-05 kl. 15.40.15.png
 
Redigert:
Denne kvalifiserer greit her:
Og alle bildene som viser tilstanden er "lånt" :oops:
 
Denne kvalifiserer greit her:

Han er åpen for gøyale bytteforslag, så det er jo bare å kjøre på om dere har noe "gøyalt" liggende i en skuff.
 
  • Haha
Reaksjoner: Utinaturen
Det dukker stadig opp nye kupp på Finn:
1662564159730.png

 
Det dukker stadig opp nye kupp på Finn:
Vis vedlegg 304096
Å forlange 20k for den driten der er som å p*** noen i rumpa uten å spørre om lov først!
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Yallaboy og Nilsi_tl