Credor-tråden

Buyee og zenmarket oversetter automatisk auksjonene fra yahoo auctions, men å bruke engelske ord til å søke med viser ikke alle resultatene. Man må kjenne de riktige ordene i hiragana og søke med de for å få opp alt.
Jeg er ganske dårlig i japansk, så det kan bli vanskelig. Har kommet borti siden, men ga ikke mye resultater.
 
Redigert:
Hei! Går svanger med tanken på å importere en Credor Phoenix (helst en GCBR993 - hvis jeg finner et prakteksemplar) - men lurer på hvordan evt service kan håndteres fra Norge. Er det noen norske urmakere som kan gjøre dette, evt. kan fasilitere en oversendelse til Credor i Japan for service? Eller er dette ren og skjær risikosport ift. fremtidige servicemuligheter/-kostnader?
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Hei! Går svanger med tanken på å importere en Credor Phoenix (helst en GCBR993 - hvis jeg finner et prakteksemplar) - men lurer på hvordan evt service kan håndteres fra Norge. Er det noen norske urmakere som kan gjøre dette, evt. kan fasilitere en oversendelse til Credor i Japan for service? Eller er dette ren og skjær risikosport ift. fremtidige servicemuligheter/-kostnader?
Mener å ha lest at Urmaker Christensen selger Credor? Du kan jo sjekke med dem :)
 
fant du links til lenka?

Hei!

Ja, dette var mildsagt en spennende reise.:D
Har tatt kontakt med mange, inkludert Seiko servicesenteret i USA, Seiko servicesenteret i Japan og Credor i Japan. Ingen av dem kunne eller ville hjelpe.
Til slutt har jeg tatt kontakt med Urmaker Christensen som mente at ledd kan skaffes til klokken. Var nok litt for optimistisk da Credor har ikke gjort så mye med denne saken i mange måneder før de har gått med på å produsere leddene for meg. Så etter nesten et år har jeg endelig fått klokken tilbake med full overhaling og ekstra ledd. Urmaker Christensen har gjort alt de kunne for å hjelpe meg i denne saken og levert kundeservice over all forventning.:giggle:

B812C350-5A88-4EA9-9EED-B22EC7425669.jpeg
 
Så bra.
Hoppet nesten på denne selv for ca 10 år siden på ebay. Husker fremdeles at jeg satte maks 800usd på auksjon og vant nesten.
Utrolig kul klokke med spennende highend chrono-verk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Richard Berg
Så bra.
Hoppet nesten på denne selv for ca 10 år siden på ebay. Husker fremdeles at jeg satte maks 800usd på auksjon og vant nesten.
Utrolig kul klokke med spennende highend chrono-verk.

Det ville vært et kjempekjøp. Eneste jeg har funnet er da på Chrono uservet for over 40K. Jeg har snart like mye i denne, men den er hvertfall servet nå. Superfin klokke som finnes bare kun få av i så god stand. Men i Norge finnes to eller tre stk med sort skive og en uten lenke med hvit skive.