Covid - hva vil skje med annenhåndsmarkedet nå?

Men, hvordan tror dere dette vil påvirke tilgjengeligheten fra AD? Vil det på sikt være lettere å komme seg på liste for en SD43, blnr, blro, daytona eksempelvis?

Men, hvordan tror dere dette vil påvirke tilgjengeligheten fra AD? Vil det på sikt være lettere å komme seg på liste for en SD43, blnr, blro, daytona eksempelvis?

Si det. Akkurat nå er vel fabrikken stengt, slik at tilgjengeligheten er heller lav for øyeblikket.

52000 usd for en brukt 5711 i stål, er ikke akkurat noen krisepris.

Det lå en 5711 ute på klokkeriet på fb for et par uker siden til 649k (2016 fra Bjerke, avertert som Corona-tilbud). Så vidt jeg forstod ble den solgt til 560k.

De som kjøper kan nok gjøre noen kule og gode kjøp i tiden fremover. Men de mest populære klokkene får nok en dupp nå, men fremover tipper jeg at det øker/stabiliserer seg. Da tilgejngeligheten leveringene vil skje skjeldnere og skjeldnere frem til fabrikkene åpner for fult igjen.

• Liker
Reaksjoner: McQ
Bisarr diskusjon blant disse to ''eksperter''

Får absolutt ''struts følelse'' av å lytte til dem. Dvs.stikke hodet i sanden og problemet forsvinner.
De to enten lyver, ..så det renner av dem, eller så er de totalt stupide.
Jeg velger å tro det første..........
Og da spør jeg: ''hvorfor lyver de'' ( retorisk sp.mål ;) )

• Liker
Reaksjoner: Bøygen
Screenshot_20180210-203853.jpg

Bisarr diskusjon blant disse to ''eksperter''

Får absolutt ''struts følelse'' av å lytte til dem. Dvs.stikke hodet i sanden og problemet forsvinner.
De to enten lyver, ..så det renner av dem, eller så er de totalt stupide.
Jeg velger å tro det første..........
Og da spør jeg: ''hvorfor lyver de'' ( retorisk sp.mål ;) )
For oss som ikke gidder å se hele videoen som du ikke reklamerte så veldig godt for, hva snakker de om?

Noen tanker litt på siden av det hele; Er det egentlig så viktig hvordan markedet utvikler seg? Ja, morsomt og følge med, selvfølgelig, men jeg tenker at folk har vel stort sett ikke handlet klokker over evne med vinning som motiv. Det er jo ikke dagens/fremtidens markedsverdi som avgjør hva jeg føler for den klokken som ble kjøpt med hjertet før covid 19 dukket opp. Ville nok følt behov for å vurdere mine egne motiver bak egen klokkesamling om dagens situasjon gjorde meg svett.

Faktisk så tror jeg det ville vært sunt med litt "avskalling" i både klokkemiljø og bransje som følge av et eventuelt prisras og dårlige tider, slik at kun de seriøse gjenstår når dette er over. Da får i kanskje muligheten å se hvem som egentlig er ekte i dette gamet, samtidig som de får blanke ark og tegnestifter.