Cocktails

Burde posta i går. Negroni og Old fashioned. Tar selvkritikk og husker til neste gang.

Nå har det gått i cocktails de siste par helgene, og dessuten et par i ukedagene.
Jeg har vært innom whiskey sour, penicillin (meget spennende!), negroni, og ellers sikre sommerdrinker som mojito, pina colada og margarita.
Siden jeg bor i gokk og frisk mynte er sjelden vare på butikken, og jeg er for tiltaksløs til å plante det selv, har jeg nå noe myntesirup stående på kjøkkenbenken, hvor ca. 40 mynteblader skal trekke over natten i 1:1 sukkerlake. Når den er klar og jeg vel har kommet meg hjem, blir det å prøve seg på en mint julep, og om det er noen forskjell på mojito laget med denne sammenlignet med fersk mynte. Det å lage de forskjellige mixerne er nesten like gøy som å lage selve drinkene.
Den største utfordringen jeg fant var å finne ut hvordan jeg kunne lage så mye som mulig med så snevert batteri som mulig, så jeg ikke blakker meg på sprit for å lage et par drinker. Der synes jeg Shake and Strain-appen er genial - Du legger inn hva du har tilgjengelig, og den viser deg oppskrifter du kan lage med det du har, og dem du mangler en ingrediens for å kunne lage.

• Liker
Reaksjoner: andersen