Citizen BM6400-00E

N

Ndure

Guest
Kom over en Citizen jeg faktisk synes var ganske tøff. Er litt på leting etter en klokke til røffe aktiviteter. Klokken koster under 1k vis enn bestiller fra Amazon. :D
Hva synes folket om modellen? Noen som har erfaring med den?

81l1ZTR4ANL._AA1500_.jpg

81YaSLJg-tS._AA1452_.jpg

81cL0He6AnS._AA1500_.jpg

71N7tnaL8VL._AA1500_.jpg


Info:
Diameter: 40mm
Tykkelse: 11mm
Verk: Eco-drive
Vanntett til 200 meter. :D

Link til Amazon.
 
Jeg synes i utgangspunktet at modellen er fin, men viserne er noe anemiske. Det skal visst finnes diverse utgaver av dette designet der detaljene klaffer bedre, blant annet med safirglass.
 
Ser at dette designet er riktig for deg ja Ndure.
Greit med en klokke som går et halvt år etter et par timer i solen. Alltid klar til bruk når du kun har behov for en klokke som kun viser tiden. :confused:
Minuset er vel at den tikker en gang pr sekund.:roll:
 
Tror vel ikke det er veldig mange som har erfaring med denne her på dette forumet.
Hvis du selv liker den så synes jeg vel du bare skal "løp og kjøp"!
Den viser jo tiden og er antagelig noe av det mest nøyaktige du vil eie?
Hva andre måtte synes er vel ikke viktig?
 
Det første som slår meg er at tallene er for store og viserne for små. Ellers virker klokken grei.
 
Om du først skal ha quartz er det vel like godt å gå for en g-shock? Ser ikke poenget med quartz om klokken ikke har masse fancy funksjoner.
 
Tror vel ikke det er veldig mange som har erfaring med denne her på dette forumet.
Hvis du selv liker den så synes jeg vel du bare skal "løp og kjøp"!
Den viser jo tiden og er antagelig noe av det mest nøyaktige du vil eie?
Hva andre måtte synes er vel ikke viktig?

Grunnen til at jeg postet den her, var fordi jeg ikke har mye erfaringer med Citizen sitt Eco-drive system. Det virker ut som om det ikke er noe særlig bra.....
 
Grunnen til at jeg postet den her, var fordi jeg ikke har mye erfaringer med Citizen sitt Eco-drive system. Det virker ut som om det ikke er noe særlig bra.....

Eco-Drive er et bra system etter min mening. Men det er basert på quartz, og quartz er ikke så populært her på Tidssonen...

Skal du ha en quartzklokke ser jeg ingen negative ting med Eco-Drive. På www.watchuseek.com er det mange som har brukt Citizen Eco-drive i 10-15 år uten noen problemer. Se ellers noe jeg skrev om Citizen Eco-Drive og Seiko Kinetic her:

http://www.tidssonen.no/showthread.php?4556-Seiko-kinetic-(kinetic-generelt)-meninger
 
Har hatt min Eco drive Citizen i rundt 10 år nå og den har fått mer juling enn gjennomsnittet av klokker her. Denne var på armen i flere år som bilmekaniker og har opplevd olje, kortslutninger, slag u name it.
Her er det bare å kjøre på, Ndure!
 
klokken er sikkert god til å vise tid, men ser litt ut som en vervepremie fra natur og vitenskap...
 
klokken er sikkert god til å vise tid, men ser litt ut som en vervepremie fra natur og vitenskap...

Bare fordi det er en quartzklokke du mener det regner jeg med?

Alle har selvfølgelig rett til å mene at alle quartzklokker er som en vervepremie eller som en "premie" man finner i en frokostblanding :D

Men det finnes mange gode quartzklokker. Alt til sitt bruk sier jeg. Mekaniske ur er ofte penere og mer sjarmerende, men for sikkert minst 90 % av befolkningen vil en quartzklokke være det riktige valget. En Eco-Drive til en tusenlapp eller to vil man få glede av i 20 år uten service- og batteriutgifter.
 
Jeg har hatt den Kashmir postet bilde av. Kjøpte den da jeg skulle jobbe i en landsby i Afrika og trengte en klokke som var billig og gikk rett (samt det argumentet som noen her, men sikkert bare her skjønner, at skal man bo på ekvator bør man nesten ha med en eco-drive). Fin klokke, praktisk, men quartz og dermed kjedelig i lengden. Endte opp med å bruke Seiko 6309 i stedet.

Det mest irriterende med den er at ikke bare tikker sekundviseren, men minuttviseren flytter seg en gang hvert 15. sekund - altså fire ganger i minuttet i stedet for en "flytende" bevegelse som de fleste quartz ur.

For 1000 kr ville jeg uansett kjørt på.
 
Bare fordi det er en quartzklokke du mener det regner jeg med?

Alle har selvfølgelig rett til å mene at alle quartzklokker er som en vervepremie eller som en "premie" man finner i en frokostblanding :D

Men det finnes mange gode quartzklokker. Alt til sitt bruk sier jeg. Mekaniske ur er ofte penere og mer sjarmerende, men for sikkert minst 90 % av befolkningen vil en quartzklokke være det riktige valget. En Eco-Drive til en tusenlapp eller to vil man få glede av i 20 år uten service- og batteriutgifter.

nei ikke bare fordi det er en quartz, men hele designet på klokken. har selv en quartz klokke jeg bruker av og til.
håper du ikke ble fornermet.
 
Neida, trodde kanskje du var kritisk kun fordi det var en quartz. Design/utseende er det selvfølgelig lov til å være uenige om :D