chinos

tror dom är ganska medvetna om de flesta problemen som dyker upp. saken är att om du köper chinos till 999,- så kan man inte förvänta sig att man får toppkvalitet, såklart.
Ofta så får man vad man betalar för, det gäller även chinos :) Vi på höyer har haft extrem succè med incotex, (1999) och där får man verkligen en helt suverän produkt.

är man osäker om de e reklamation så är det alltid bäst att komma inom butikken, så får butikken senda bilder / buksen till levereandör som sedan tar en avgörelse.

för er som vill ha kvalitè: Incotex (y)

saken är att om du köper chinos till 999,- så kan man inte förvänta sig att man får toppkvalitet, såklart.

Jeg er stor tilhenger av at man får det man betaler for, og at kvalitet koster - men at det ikke skal gå ann å få et par simple chinos til tusenlappen med god kvalitet synes jeg virker meget merkelig! Jeg vet du jobber i bransjen og sikkert har mer informasjon enn meg om både produksjon og kostnad, men som økonom og forbruker mener jeg problemet ligger hos produsent og ikke forbruker hvis man ikke kan forvente god kvalitet på chinos til tusenlappen....

Jeg vet du jobber i bransjen og sikkert har mer informasjon enn meg om både produksjon og kostnad, men som økonom og forbruker mener jeg problemet ligger hos produsent og ikke forbruker hvis man ikke kan forvente god kvalitet på chinos til tusenlappen....
Jeg er både økonom og har jobbet i bransjen en gang - og etter min erfaring ligger mye av problemet hos forbruker som etterspør dyrt søppel. Altfor mye av bransjen lever av tullinger som ikke gjenkjenner kvalitet om du slår dem i hodet med et mesterverksballtre, og som derfor kjøper varer etter følgende to kriterier:
a) det er "kult", og
b) det er dyrt.
Prangende merkenavn er tilsynelatende et fantastisk substitutt for stil...

1000 kroner for chinos som går i stykker er faktisk jævlig dyrt. Det morsomme er selvfølgelig at det gjerne er drittklærne som har de høye marginene for forhandler...

En enkel chinos til 1000,- er i mitt hode ikke en billig bukse. Hadde blitt noe arg om det var svaret til betjeningen hvis jeg reklamerte på en raknet søm etter lite bruk:mad:
I sportsklærbransjen er de veldig god på dette. Sømmen skal IKKE rakne. Da er det reperasjon eller nytt plagg med en gang. Ingen diskusjon selv på flere år gamle goretex produkter f.eks.

Jeg har fire par NN07 chinos, perfekt passform og god kvalitet. Har aldri hatt noe problem med sømmene på disse :)

Jeg har fire par NN07 chinos, perfekt passform og god kvalitet. Har aldri hatt noe problem med sømmene på disse :)

Klarte å revne sømmen i skrittet på min NN07 "heavy" chinos, men nå har jeg til gjengjeld hatt buksen i 3 år. :) lett å fikse heldigvis.

Er det forøvrig bare meg som har evnen til å kjøpe chinos som i ettertid viser seg å være altfor korte? De fleste chinosene jeg har kjøpt har passet i butikken, men etter litt bruk og vask så når de såvidt ned til føttene.

Alle rene* bomullsbukser som ikke er åpenbart tidligere vasket, eller helt spesielt merket, må antas å krympe i vask. Bukser jeg har tenkt å vaske noensinne, vasker jeg før jeg legger opp.

*) Jeg har flere par chinos fra Ralph Lauren med litt Elastan (stretch) i bomullen, og disse har ikke krympet i vask.

Fyrer løs med en anbefaling om hva du IKKE skal kjøpe, og en liten anbefaling om hva jeg har hatt god erfaring med.
Jeg elsker NN07, men du skal aldri ha deres chinos. På et tidspunkt leverte jeg tilbake 15 bukser samtidig for reklamasjon.
Da jeg kom inn på 10 stk neste gang for å bytte nektet butikken. Selv om buksene var under 3 mnd gamle.

Chinos fra tiger derimot er en fryd. Du får i de fleste tilfeller butikken til å legge opp og sy inn benvidden for deg.

Har du virkelig 15 bukser ?

Var en periode der det befant seg 32 par i skapet. Nå er 20 av de gitt til uff/Fretex deriblandt 10 chinos fra nn07.

Tips til de som plutselig må ha sæggebukser for at de skal rekke ned til foten, ta frem saksen og lag chino-shorts:)

Kjøpte nettop to nye par fra Berwich. Kvaliteten på stoffet er helt fantastisk. Mye mykere enn f.eks NN07 og med ørlite strech, så de er ekstremt mye mer behagelig enn NN07. Jeg fant de på Ferner Jacobsen, og til 1100kr virker dette som ett kupp :)

Kjenner meg ikke helt igjen på kritikken som NN07 får. Av de jeg har/har hatt opp gjennom tidene. Har jeg kun klart å slite ut en av de. Denne raknet som flere sier; i skrittet, men ikke i sømmen. Her var det nedslitt stoff som ikke maktet mer.

Liker at disse buksene får fort personlige preg i form av slitasje/"patina" :)

Skal du virkelig ha fine chinos/bomullsbukser er det ett merke som jeg anbefaler. Har ikke sett at du skrev noe om pris, men kan hende disse går noe over. Min anbefaling er Jacob Cohen. Dette er bomullsbukser som er håndlagde i Italia, og går for å kanskje være verdens fineste bukser. Har flere ett par selv og har aldri før vært mer fornøyd med buksene mine. Har du muligheten finner du ikke bedre. Var blant annet innom deres butikk i Saint-Tropez, hvor ekspetrisen uttalte at dette var "the worlds finest jeans", og det sier jo litt i seg selv. Er også de eneste buksens jeg har hvor du får med en rull med orginal tråd, slik at man skal kunne stoppe buksene med riktig tråd hvis noe skulle skje. Verdt å sjekke ut!

Redigert:
Noen som har kommet over NN07 Simon (1000 eller varianten i litt tynnere stoff) på salg nylig? I Osloområdet evt på nett.