chinos

@Edzilla - noen modell å anbefalle? Sjekket eBay og der var en jungel :)

@adamskater
Spørs hva du liker. Høyt, medium eller "moderne" høyde på livet. Press eller ikke press i buksa.
Jeg har tidligere sverget til den originale work pant modellen 874. Men jeg liker også de mer moderne uten press og vintage snitt.

Redigert av en moderator:
Bruker strl 45/46 og er heldig med overkroppen der blazer i strl 52 sitter perfekt, men på bukser foretrekker jeg smalere bukseben enn det som er vanlig fra produsent.

Bruk og kast er jeg lite tilhenger av, og derfor kresen hva gjelder kvalitet. Det må ikke være dyrt, men det må være bang for The buck.

@Edzilla - må nok bli så moderne som mulig :)
Press intet krav men det er ikke dealbreaker om resten stemmer.

Var happy med et par 299,- WinWin fra Carlings (L) - den typen "alle" hadde i fjor/forfjor og den er vel både lav og uten press. Størelse på slike er det jeans +2"

@Edzilla - må nok bli så moderne som mulig :)
Press intet krav men det er ikke dealbreaker om resten stemmer.

Var happy med et par 299,- WinWin fra Carlings (L) - den typen "alle" hadde i fjor/forfjor og den er vel både lav og uten press. Størelse på slike er det jeans +2"

@adamskater
Når det gjelder Dickies er det en stor fordel å prøve buksene før man kjøper de. Er litt sære størrelser og fasonger på ting som er designet i USA.
Men denne kan du trygt teste: Dickies VINTAGE WASH - Chinos - beige - Zalando.no

Mye god info her ser jeg! Takker for det. Dickies bukser bringer fram minner fra ungdommen. Gjerne ilag med et par Vans sko... Det var tider det! Skal prøve å sitte med buksene før det blir kjøp ser det ut til:D

Mye god info her ser jeg! Takker for det. Dickies bukser bringer fram minner fra ungdommen. Gjerne ilag med et par Vans sko... Det var tider det! Skal prøve å sitte med buksene før det blir kjøp ser det ut til:D

@Bjørgvin
He he.
Jeg er jo litt stuck i '94 både når det gjelder musikk og stil ;)
Kan ikke gå feil med Vans, Dickies og Fred Perry.

NN07 har hatt litt trøbbel med chinosene, faktisk. Men, de er herlig kraftig i stoffet og holder seg veldig lenge i motsetning til mange chinos som bare blir oppbrukt.
Istemmer morris, men synes de er en anelse brede i leggen.
Det hele handler også litt om hvor høyt liv man vil ha på buksen; NN er for eksempel lave på livet og er vel mitt av grunnen til hyppig balleklem. Morris litt høyere.
Sjekk også ut tyske Suit: ok priset og ok kvalitet. Høye på livet, veldig behagelige.
Ett alternativ til chinos er jo tilsvarende i jeansmodell. Gjerne litt smalere modeller. Tøft med lyse, smale tiger eller acne bomullsjeans med bruke brogues og blå linjakke :)

Jeg har brukt en chinos sydd som en jeans (fem lommer) fra H&M i mørk blå i det siste. Var litt lei av å slite ut dyre bukser og slo til på en slik til 199,-. Veldig fornøyd med den, behagelig stoff og god passform. Så får jeg se om en stund hvor slitesterk den er.

Bruker den mye i kombinasjon med en beige Ben Sherman Harrington jakke.

Har lenge selv vert på jakt etter en olive farget chinos. Fant en sinnsykt kul en på scabal heritage i Bergen, Jacob cohen chinos! Koster litt men vel verdt det! Som nevnt tidligere er NN 07 sine veldig god passform på! Sjekk også ut ralph lauren, har kjøpt navy chinosen deres for tredje gang i dag, alltid fornøyd men ett minus er at den blir utvasket etter en sesong..

Har lenge selv vert på jakt etter en olive farget chinos. Fant en sinnsykt kul en på scabal heritage i Bergen, Jacob cohen chinos! Koster litt men vel verdt det! Som nevnt tidligere er NN 07 sine veldig god passform på! Sjekk også ut ralph lauren, har kjøpt navy chinosen deres for tredje gang i dag, alltid fornøyd men ett minus er at den blir utvasket etter en sesong..

Buksene mine varte plutselig mye lenger når jeg begynte å vaske buksa vrengt, uten skyllemiddel, og tørker den på stativ kontra trommel. Test det, hvis du ikke gjør det i dag:)

Har kun gode erfaringer med chinos fra Peak Performence. Koster ca. 1000kr og har super passform. Vær obs på at lengden er standard 34" mens bredden kan du få i stort sett den størrelsen du vil.

Etter å ha prøvd mye forskjellig har jeg falt ned på Cottonfield som min favoritt! De er billige, slitesterke og med knall passform. Liker godt Filippa K sine også!

Mye å velge i ser jeg:) Det ble en olivengrønn chino fra winwin i første omgang som testkanin. Billig og grei. Liker at buksen sitter, men mange merker blir altfor tight over lårene mine når de passer i livet.

Incotex e de enda du trenger :) då behöver du inte vara orolig för reklamation etc.å