Cartier-tråden

Liker også Tank, den er konstant oppe til vurdering. Finn brukeren selger vel en del av de eldre variantene, og ikke nødvendigvis den du linket til?
 
Iblant så har jeg veldig lyst på en Cartier Tank, og da gjerne en slik som under her:

Vis vedlegg 71354

Svært elegant IMHO. Vi får se. Ser det er en finn-bruker som har en del Tanks, men med variert kvalitet på bilder - noen som har kjøpt fra ham?

Hei. Kan ikke si noe om selger men kjenner litt til urmakeren han har brukt til verifisering og gjennomgang. Urmakeren holder til på mitt hjemsted, (jeg bor ikke der nå), og skal være en pålitelig og serviceinnstilt urmaker.

Om noen kjøper en Tank fra denne selgeren setter jeg pris på tilbakemeldinger, min kone har siklet på disse en stund.
 
  • Liker
Reaksjoner: Plainview
Jeg skal uten tvil ha en Cartier Tank som dressklokke, må bare finne riktig tid å prioritere det ;)

De er vel ikke så ille priset heller?
 
Jeg skal uten tvil ha en Cartier Tank som dressklokke, må bare finne riktig tid å prioritere det ;)

De er vel ikke så ille priset heller?

Jeg tenker også det, på litt lengre (eller kortere) sikt ;)

Når det gjelder pris er jeg veldig usikker på hva som er gjengs for Tank. For min del er jeg ikke så interessert i disse XL-variantene, og da kan det se ut til at det er litt eldre modeller som gjelder. Basert på minimal research fra min side er det ikke så mye å oppdrive i Norge med unntak av denne finn-brukeren. Så litt mer research må til, både vedr modeller og tilgjengelighet :)
 
Kanskje. Veldig usikker på hva som er ok pris på disse.

Hiver meg på her, da jeg gjerne kunne tenke meg en tank selv:)

Jeg ser 10 år gamle Tank Solo kan kjøpes for 17000-20000 inkludert mva fra diverse utenlandske forum. (Baserer meg på salgsannonser fra tidligere i år og 2016)

For meg blir dette i overkant for en klokke som mest sannsynlig ikke vil se all verdens av dagslys.

Det finnes også en eldre rimeligere Tank ved navn Must de Cartier (må ikke blandes med den runde varianten ved samme navn).

Disse finnes i ulike størrelser, skiver, quartz og manuelt verk. Disse har jeg sett gå fra 2500 - 12000. Som alt annet er det dyrere jo bedre stand uret er i, men størrelsen har mye å si. Hvit skive med romertall i størrelsen 24x30 kan fort ligge på 9000-11000 i god stand.

I andre enden av skalaen har du Must de Cartier Tank med blå eller svart skive i litt mindre størrelse til under 4000 selv med manuelt verk.



IMG_0412.JPG


Kunne godt tenke meg en slik.

Jeg synes kanskje prisen på de på finn er litt i høyeste laget, men kanskje mulig å få litt avslag:)

( Tar forbehold om mulige feil, da innlegget er skrevet under tidspress)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Ta min info med forbehold om at alt kan være feil :p

Must de Cartier er "billig"-modellen til Cartier som de vel produserte fra 70-tallet og opp til 90-tallet en gang? (Ikke sikker på årstallene). Must står for må, som i alle må ha en Cartier og ble laget for å ha et rimeligere alternativ for hvermannsen.

De fleste av disse modellene er Sterling silver belagt med gull, (kanskje alle must er det?), mens jo en del av de "vanlige" tank er Solid gull.

Klokkene på Finn er også gullbelagt, som kanskje kan antyde at disse er Must de Cartier. Ikke noe galt i det, men fint å være oppmerksom på.

Har forsøkt å finne ut om Cartier også har gullbelagt andre klokker en must de, men har ikke funnet noe info på det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh
Har sett Tank både på forumet og Finn de siste 12 månedene. Pris mellom 10-25k, alt etter hvor gammel den er, og størrelsen på modellen. Selv vil jeg ha en Tank Solo Large, enten sølv eller gull. Og en safir grønn rem ;)
 
Ta min info med forbehold om at alt kan være feil :p

Must de Cartier er "billig"-modellen til Cartier som de vel produserte fra 70-tallet og opp til 90-tallet en gang? (Ikke sikker på årstallene). Must står for må, som i alle må ha en Cartier og ble laget for å ha et rimeligere alternativ for hvermannsen.

De fleste av disse modellene er Sterling silver belagt med gull, (kanskje alle must er det?), mens jo en del av de "vanlige" tank er Solid gull.

Klokkene på Finn er også gullbelagt, som kanskje kan antyde at disse er Must de Cartier. Ikke noe galt i det, men fint å være oppmerksom på.

Har forsøkt å finne ut om Cartier også har gullbelagt andre klokker en must de, men har ikke funnet noe info på det.

Enig. Har heller ingen mer presise årstall.

Ser at i hvertfall en av de mer rimelige på finn er gullbelagt uten at det står "must de" på skiven.

Prisene varierer mye selv på "must de" variantene og det ser ut som om man kan gjøre et greit kjøp hvis man har litt is i magen. Har selvfølgelig ingen anelse om hva eventuell serivce osv vil koste:p


Fulgte med på denne https://www.bukowskis.com/sv/lots/972671-cartier-must-de-cartier-tank-armbandsur-20-mm på lørdag, men holdt meg unna, da jeg ikke aner hva det vil koste å få den i brukbar skikk.
 
Det er nok Matt Hraneks Tank som appellerer mest til meg. Appellerer en del. En god del. Det er den jeg vil ha. Tror jeg.
 
Jeg personlig er veldig glad i Cartier. Historien, formspråket og elegansen er alle ting som tikker blod inn i mine bokser. Per dags dato har jeg en Santos SS fra 80 tallet. Det var min fars, og for meg klokken jeg vokste opp med å se og elske. Det er en skjør ting som har vært gjennom mye, så den får ikke like mye wristtime som noen av de andre klokkene jeg har. En vakker dag så skal jeg ha en YG Tank, det er for meg den ultimate dressklokke (og til en oppnåelig pris). Den Santosen i gull som tidligere er postet er også en "grail" for meg.


Legger ved et bilde av min, og beateren i bakgrunnen. God jul!
Bilde 21.12.2017, 11 39 18.jpg
 
@Klokkesamler Cartier har en del spennende ja, er ikke løsningen å kjøpe en pent brukt så har noen annen tatt smellen med lav gjensalgsverdi?

Ser jeg på Tank Solo så tenker jeg nok at en Reverso ville vært mer relevant valg og sammenlignbar design, Tank MC skal ha for et mer eget DNA.


Har selv sansen for Santos 100 XL:

Vis vedlegg 2089

Ja til mer fra Cartier. Men jeg har nok også mest sansen for Santos 100 XL.... Jeg har også vært inne på tanken om en slik som dress-ur, men prisen nærmer seg jo litt JLC-land hvor det er veldig mye fint....
 
I champagnerus under sist høytid bød jeg på en Must de Cartier Tank hos et utenlandsk auksjonshus. Jeg vant den. Etter å ha lest meg opp på auksjonshusets gebyrer, forsendelsesrutiner osv er den nå endelig på vei:)

Den trenger litt TLC, men håper det skal være mulig å få den til å tikke uten at det ruinerer meg. Hvis dette er alt dere hører om tanken fra Cartier så var den nok et bomkjøp...

Slik så den ut den gangen den var ny

IMG_0414.JPG
 
I dag kom den :)

Urverket trenger en service for å gå, men det så ikke så ille ut. Mineralglasset trenger en puss (ser webshopen til TS selger en ny type Polywatch som skulle kunne klare å fikse det)

Ellers er kassen slitt i hjørnene, men ingen dype hakk eller riper. Skiven er helt plettfri så håper glasset kan bli like bra.

Den satt overraskende godt på håndleddet så håper jeg blir vandt til størrelsen 23x30 mm. Morsom sak jeg ser frem i mot å lage en reim til:)

Ser jo mørbanka ut på bildet her, men satser på at resultatet blir bra!
Screenshot_2018-01-17-20-39-19.jpg


Forventer å kunne bli like tøff som han her når jeg begynner å bruke min Tank


IMG_0416.JPG