Cartier-tråden

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
840
Sted
Lillestrøm
Hei,

Det blir sjeldent unboxet Cartier her på Sonen. Betyr det at klokkefolket ikke syntes Cartier er fullverdig?


Jeg har over en lengre periode siklet på en Cartier Tank Solo XL som penklokke. Jeg har ikke klart å ta en avgjørelse da jeg ikke ser noe second hand value. Jeg frykter med andre ord tap. Nå har det seg slik at jeg ikke akter å selge denne, men etter å ha blitt smittet av flippesyken så ligger den tanken langt bak I bakhodet.

Jeg flippet en del klokker før, rett og slett fordi jeg ikke kunne forsvare å beholde flere samtidig. Pr. I dag er det økonomiske I en helt annen situasjon og jeg kan nå starte en samling.

Jeg kjøpte I fjor sommer en helt ny GMT Master(som jeg ikke skal selge. Det skal sies at jeg har eid denne modellen tidligere) og tenkte det var på tide å utvide til en 3-watch collection.


Jeg har tittet mer på Cartier Tank MC - og vil tro den er mer aktuell enn SOLO pr. nå.


Hva er deres oppfatning av Cartier? Ville dere brukt 65K på en dressklokke fra Cartier med inhouse?
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Ikke noe i mot Cartier - i hvertfall ikke etter de siste årene. Litt mer skeptisk til åttitalls tank i gull med quartzurverk.

Kunne lett ha brukt 65 på en Cartier, men i praksis ville jeg kanskje gått for en JLC - hvem vet?
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Jeg synes dette er et merke som har vokst voldsomt på meg de siste årene.
Både teknisk og finishmessig så kan jeg ikke se at de står tilbake for noen andre produsenter i denne prisklassen.

Altså: JA til flere Cartier-utboksinger :)
 
Syns Cartier er tøft, og har ingen problemer med å bruke penger på det. Men langtifra alle modellene er like attraktive.

Som merke syns jeg de har litt for mange forskjellige modeller, og skulle ønske de heller krympet kolleksjonen til å f.eks. omfatte Santos, Calibre de Cartier (inkl. Diver), Tank og Ballon Bleu. Rendyrke identiteten litt mer.
 
  • Liker
Reaksjoner: time og UJU
@Klokkesamler Cartier har en del spennende ja, er ikke løsningen å kjøpe en pent brukt så har noen annen tatt smellen med lav gjensalgsverdi?

Ser jeg på Tank Solo så tenker jeg nok at en Reverso ville vært mer relevant valg og sammenlignbar design, Tank MC skal ha for et mer eget DNA.


Har selv sansen for Santos 100 XL:

market_image.2094948.jpg
 
Redigert:
Den nye Drive er fantastisk flott.


Selv har jeg en god følelse for Cartier. Julestemningen kommer sjeldent før jeg har sett 1 eller 2 reklamesnutter fra de.

Jeg har vel alltid ment at Cartier er et erke franskt merke, med gode og betydelige røtter I historien til luksussegmentet. Det forsterker godfølelsen jeg vil tro jeg får av å bære den på armen. JLC har jo selvsagt vært et par runder rundt I hodet, men jeg føler ikke premiumen fra en Cartier til JLC er verdt det. Jeg får rett og slett ikke same godfølelsen av en reverso som en Tank MC.

Nå har de jo salg på Bjerke, så jeg får dra innom og se om jeg kan lure meg selv til TJENE(pun intended) penger på å handle på salg :)
 
Selv falt jeg litt for Drive som ble presentert på SIHH-messa som var nå.

Dette er maskulin eleganse:



Ikke bare lekker, men også en fabelaktig pakke tatt betraktning inhouseverk og pris. Men, som andre nevner her: det er likefullt en del ur som kommer foran i innkjøpskøen når man først er oppi sånne summer.
https://www.hodinkee.com/articles/the-cartier-drive-a-new-mens-watch-with-an-eye-to-the-past
Men, er den finest med hvit eller sort skive?

CartierDrive-42.jpg
 
Bare for å ta "den andre siden": Cartier er for meg fremfor alt et smykkemerke (og kanskje også et merke med mer fokus på kvinner) som ikke gir meg noen godfølelse ur-messig. Ettersom jeg jo egentlig vet at dette ikke stemmer og vet at merket har stolte trdisjoner er dette kun min "følelse" for merket og langt fra sant.

Problemet er at mange jeg kjenner er enige med meg i dette, noe jeg tror påvirker bruktprisen og interesse.
 
Bare for å ta "den andre siden": Cartier er for meg fremfor alt et smykkemerke (og kanskje også et merke med mer fokus på kvinner) som ikke gir meg noen godfølelse ur-messig. Ettersom jeg jo egentlig vet at dette ikke stemmer og vet at merket har stolte trdisjoner er dette kun min "følelse" for merket og langt fra sant.

Problemet er at mange jeg kjenner er enige med meg i dette, noe jeg tror påvirker bruktprisen og interesse.
Nettopp pga. dette kan man jo gjøre et kupp, og i tillegg ha en klokke fra et merke med masse historie bak. Kickeren er jo at du ikke ser den på annenhvert håndledd. IMHO.
 
Cartier er ett sykt kult merke, de har masse kule ting! Bare synd prisen er deretter....
Var med ett par cartier solbriller kjøpt i Puerto Banus at jeg lærte meg å spørre hva ting koster før man drar kortet:oops::eek:o_O
Uansett, utrolig mange lekre ur har de:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Selv falt jeg litt for Drive som ble presentert på SIHH-messa som var nå.

Dette er maskulin eleganse:



Ikke bare lekker, men også en fabelaktig pakke tatt betraktning inhouseverk og pris. Men, som andre nevner her: det er likefullt en del ur som kommer foran i innkjøpskøen når man først er oppi sånne summer.
https://www.hodinkee.com/articles/the-cartier-drive-a-new-mens-watch-with-an-eye-to-the-past


Likte denne cartier modellen godt, hva ligger et slikt ur på i pris? Noen som vet?
 
The Cartier Drive de Cartier will be available this May 2016, except for the small complication models that will be available in September. Earlier on, I said I was most excited about the steel versions of this watch. The reason for that, of course, is that the price of the Cartier Drive de Cartier with the 1904-PS MC movement in steel is very competitive at $6,250 for the white dial and $6,500 for the black dial. If you want it in the pink gold, you'll be paying $19,300 for the white dial and $19,600 for the black dial. The 1904-FU MC "small complication" watches are priced at $8,750 for the white dial, and $22,700 for pink gold. Finally, the flying tourbillon model is priced at$89,500. cartier.com
http://www.ablogtowatch.com/cartier-drive-de-cartier-watch/
 
Noen som vet hva Drive vil koste her til lands? Kommer vel i hyllene hvert øyeblikk.

Cartier-Driver-de-Cartier-8961.jpg
 
Iblant så har jeg veldig lyst på en Cartier Tank, og da gjerne en slik som under her:

20171218_224912.png


Svært elegant IMHO. Vi får se. Ser det er en finn-bruker som har en del Tanks, men med variert kvalitet på bilder - noen som har kjøpt fra ham?

Jeg så også nå nettopp en annen perle fra Cartier til salgs på klocksnack, en Cartier Santos i helgull fra 1979:
https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-or-massif-helguld-sista-chansen-innan-nyår.82121/

20171218_230030.png


20171218_230110.png


Si hva du vil om Gordon Gekko, men stilen er upåklagelig IMHO ;) (kanskje litt overkill med pinky ring...)
 
Iblant så har jeg veldig lyst på en Cartier Tank, og da gjerne en slik som under her:

Vis vedlegg 71354

Svært elegant IMHO. Vi får se. Ser det er en finn-bruker som har en del Tanks, men med variert kvalitet på bilder - noen som har kjøpt fra ham?

Jeg så også nå nettopp en annen perle fra Cartier til salgs på klocksnack, en Cartier Santos i helgull fra 1979:
https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-or-massif-helguld-sista-chansen-innan-nyår.82121/

Vis vedlegg 71355

Vis vedlegg 71356

Si hva du vil om Gordon Gekko, men stilen er upåklagelig IMHO ;) (kanskje litt overkill med pinky ring...)



Du trenger også disse;)
wallstreet-suspenders.jpg

http://www.mysuspenders.com/movie-suspenders.htm