Callahan kaster bort tid

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.988
Sted
Gullkysten
Guten abend!

Da tenkte jeg å lage meg en tråd over innholdet i min egen lille klokkeboks.

Etter å ha fundert litt, har jeg kommet til at jeg nok heller mest mot vintage. Hva gjør du og hvorfor?

Har en forkjærlighet for Omega og Rolex, men kimser verken av Seiko, Steinhart eller ur lenger oppe på den horologiske skala. Men alt til sin tid. Uansett er det helt sikkert at å se andre TSere sine herlige ur inspirerer og gir nye grailer :) Så takk til alle!

Dette blir en del bilder, håper det er okay :)

Jeg begynner med mitt første virkelige ur, Omega Speedy Pro - som jeg føler fikk en ny vår etter ny kroko og deployant buckle fra Hirsch. Denne og Suben er klart favorittene.

MAI2011klokkerdv031.jpg

MAI2011klokkerdv029.jpg


Deretter et par boks-skudd:

MAI2011klokkerdv023.jpg


MAI2011klokkerdv024.jpg


Suben er en 16800 fra 1986. Min øyesten. ;)

Den særdeles oppmerksomme TSer ser kanskje (??) at DJen (fra 75) har fått ny sort kroko (fra TWB med d-buckle, ble pent synes jeg). Tro det eller ei, dette var mitt første egne reimbytte og jeg må vel konstatere at urmakerfaget ikke gikk glipp av et talent i meg ;) Får håpe jeg blir bedre, får kikke på noen youtube-videoer + kjøpe bedre verktøy :)

MAI2011klokkerdv025.jpg

Her var det mye rart, ja :) Bl.a. en Garmin 305 (gps-ur), særdeles pen dressklokke ;)

Avslutter med en sak som allerede ble solgt, Omega PO XL Chrono. Det er en skikkelig godklump, men ble for tung og stor for mine håndledd.

OMEGAPlanetOcean018.jpg


Hva vil så fremtiden bringe? Tror det blir en liten stund til neste kjøp, har vært ganske aktiv i år, og får stadig (det uriktig stilte) spørsmålet hva jeg skal med enda en klokke, og at vi har mye annet å bruke lønnen min på ;)

Men skal jeg drømme liltt, så kunne jeg tenke en 5513 (plexi er sexi), og skulle jeg bare hatt én klokke måtte det kanskje blitt en Daytona. Hmmm, eller...? Og så er det jo mye pent hos JLC, AP osv, som jeg kan drømme om :)

Forresten er dette skrevet mens jeg har skiftet to b-bleier og generelt ytt service til våre to aktive gutter ;)

Skål!!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt og Preacher
Takk for det, jayeff :)
(kunne forresten godt tenke meg å komme på en stavanger gtg, men er redd familiesituasjonen ikke ligger til rette akkurat nå :( )
 
Flotte klokker.:D
Takk for at du deler.
Kunne godt tenkt meg å tukle med den Speedy'en på en GTG ja.
 
Mye pent :D Flott at du tar deg tid til oss mellom beieskiftene. Jeg synes absolutt du burde komme en tur til Stavanger på GTG med den boksen.
 
Flotte ur, mikkemus23!
Her har du en virkelig flott og sporty mix, med en litt mer dressy variant innimellom ser jeg.

Forøvrig en veldig grei prioritering (og åpenbar multitaskingtalent) å gjennomføre opprettelse av galleritråd parallelt med bleieskift.
Keep 'em coming!
(Bildene, that is...)

:D
 
Ingen dårlig boks, det der. Jeg misunner deg spesielt den Speedy'en. :D

Hva er forresten navnet på Seiko'en? Ser ut som en IWC Top Gun look-alike... ;) Er det automatikk?
 
Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Seikoen er (dessvere) en quartz-modell, ref Seiko Chronograph Black Ion SNDA65. Skiven er pen, synes jeg, mens kassen og knappene virker billige. En grei beater på Nato, kjøpt på jomashop.com. :)
 
Bare lekkert det der...

Du beviser at du er en ekte WIS. Og bittelitt plass er det jo igjen, så en bitteliten plexi 5513 klarer du nok å presse innimellom skal du se...... Apropos bleier, har fortsatt ca 300 pakker igjen etter "bleiekrigen" i butikkene i fjor. Se opp for "til salgs" poster fremover ;) (Bleier altså, og IKKE 5513).
 
Som jeg nevnte i unboxingtråden av Datejusten, var den klokken opprinnelig tenkt som 60 års gave til fattern. Men det kan se ut som det er blitt lagt på is ;) :)

I alle fall ble det begått en handel i kveld i lett rødvinsrus (Coto de Imaz..mmm!)...så får vi se om den er lettere å gi bort/mer egnet som gave...time will tell :)
Ny utboksingstråd følger (forhåpentligvis) til uken!
 
En lille oppdatering...Da er Datejusten historie, og Seamasteren gitt bort.

En skranglete Tudor 7016 har kommet til...og jammen er to ur til også på vei :)

I mens - to fettre: :)

tofettre.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Vakre kombinasjoner, det der "Buzz"!
Litt sånn "brothers in arms".

Og, jeg skal ikke gi meg ut på å tippe hva som er på vei inn.....
(Har du nevnt det i tidligere sammenheng beklager jeg eventuell sløvskap fra min side, men det har rett og slett gått meg hus forbi...);)