Bytte ut DJII med Yachtmaster?

Medlem
25. des. 2007
Innlegg
1.092
Sted
Bærum
Hei godtfolk!

Jeg vurderer å bytte ut min Datejust II 116334 med blå skive med en Yachtmaster 116622 med blå skive...

Hva tror folket? Noen preferanser?

Kanskje til og med noen der ute som har eid begge og har noen innspill??

Er glad i datejusten, men synes yachtmasteren er en god blanding av pent og sporty..

Setter pris på alle tilbakemeldinger; både de godt begrunnede og de hvor man skyter fra hofta utelukkende på grunnlag av egne subjektive preferanser :)

Et par bilder av min nåværende:


 
Redigert:
Synes personlig at du har den flotteste DJII, men Yachtmaster med blå skive er jeg meeeeeget svak for. Enkelt valg :mrgreen:

Edit: trenger et bilde for litt enabling

 
Redigert:
Personlig hadde jeg beholdt DJII, men siden du stiller spørsmålet har du vel egentlig bestemt deg for å bytte...
 
Jeg ville helt klart beholdt Datejusten. Eller aller helst kjøpt en Sub... ;)

Todda
 
Jeg ville helt klart beholdt datejust´en. Bare synd den er så stor. Syntes 41 mm er bittelitt for stort for mitt håndledd.



Har tidligere tittet en del på YM, men fant ut at sub var et mye bedre alternativ, og handlet deretter.



Lykke til i valget, men ville nok ikke gått for en YM.
 
Aldri prøvd Yachtmaster, men jeg har et lite svakt punkt for DJ2 med blå skive... Den er virkelig pen!
 
I mine øyne er YM med blå skive helt rå - det er liksom noe magisk med bezelringen kombinert med den lekre blåfargen.
 
Behold den. Utrolig vakker! Har kun prøvd svigers sin YM (35mm) så har egentlig ingen erfaringer med den.
 
Jeg har hatt begge disse to. Akkurat disse to. Jeg er usikker. Er 50/50 fordi begge er helt nydelige. Hadde kanskje valgt yachtmaster.
 
YM! Kun fordi DJII er for stor for meg. Men synes bezelen dreper den litt. Er ikke fan av de "utskårede" tallene. Hadde vært mye penere imho med en glatt bezel slik som sub og sd. Er alikevel den jeg synes du bør gå for av de to.

Ps. Så synes jeg jo også at DJ 36 er overlegen begge disse.
 
Hei.
Har du kommet noen vei i tankeprosessen, eller har du lagt det på is?
Har ikke eid noen av klokkene, men har prøvd begge hos ad. Datejusten er i mine øyne den overlegent lekreste av disse to. Om du derimot skulle bestemme deg for noe annet, så ser jeg frem til at du legger ut en salgsannonse:D.
 
Først av alt, tusen takk for tilbakemeldingene som har kommet.

Hei.
Har du kommet noen vei i tankeprosessen, eller har du lagt det på is?
Har ikke eid noen av klokkene, men har prøvd begge hos ad. Datejusten er i mine øyne den overlegent lekreste av disse to. Om du derimot skulle bestemme deg for noe annet, så ser jeg frem til at du legger ut en salgsannonse:D.

Jeg har tatt en foreløpig beslutning om å beholde datejusten. Dette fordi jeg for et par dager siden var innom Bjerke og testet ut Yachtmasteren. Yachtmasteren er utrolig fin - ingen tvil om det - men(!) det var ingen klar stemme i hodet / hjertet mitt som sa at det var verdt å bytte ut datejusten. Ettersom mellomlegget på bruktmarkedet fort er et sted mellom 15 og 20k, så må jeg si at enn så lenge beholder jeg datejusten.

Yeachtmasteren er nok i mine øyne litt mer sporty, mens datejusten er (i den grad man kan kalle 41mm og gullring) noe mer diskret og konservativ. I mine øyne kanskje bedre til mitt bruk, det vil si sammen med dress i hverdagen og jeans i helgen.

Men man skal aldri si aldri. Får fort innfall om en måned eller ti og bytter... Det er jo det som er så farlig med denne hobbyen; det som er logisk og riktig den ene dagen er absolutt ikke det neste dag ;)