Bruktanskaffelse fra e-bukta

dhk

Medlem
6. des. 2014
Innlegg
215
Sted
Buskerud
Første gang jeg poster en unboxing. Jeg har vært på utkikk etter en klokke som er vanskelig å få tak i. For litt siden fikk jeg napp på eBay, og i dag kom en forholdsvis liten pakke.

IMG_20190807_204646.jpg


Her er tydeligvis boks ikke inkludert, men det opplyste forøvrig selger om.

For å åpne denne "massive" esken måtte jeg finne frem egnet verktøy for å hjelpe til.;)

IMG_20190807_204804.jpg


Hva skjuler seg inni esken?
Enda en liten pakke så det ut som...

IMG_20190807_204858.jpg


Gjorde imidlertid rask prosess, med konvolutten.

Almost there....:)

IMG_20190807_204946.jpg


Og innenfor skjuler det seg........
 
Halios Seaforth.

IMG_20190807_205027.jpg


Denne har jeg siklet på lenge . Jeg er forøvrig en ganske elendig fotograf, klokka ser mye bedre ut in real life.

Et bilde tatt utendørs ser litt bedre ut, men yter fortsatt ikke klokka full rettferdighet :cool:

IMG_20190807_205349.jpg


Lumen er forøvrig veldig bra.

IMG_20190807_205218.jpg
 
Bakgrunnen for anskaffelsen finnes i denne tråden jeg lagde i fjor


Jeg har et par preferanser jeg vil ha med i en dykker. Til slutt stod det mellom Haliosen eller Seamaster 2254.50.

Haliosen viste seg å være vanskeligere å få tak enn en Omega, men prisen var på den annen side hyggelig.

Nå når jeg har klokka i hende skjønner jeg hvorfor de er så populære og blir så rask revet vekk når nye modeller legges ut for salg.

Finishen og detaljer og utforming på kassen holder etter min mening høy standard. Størrelsen på 40 mm er perfekt, det samme med høyden på ca 11 mm, og da er domed sappihre glasset hensyntatt.

Safir glass over bezelen gir også mye liv rundt skiven.

Hvis jeg skulle trekke frem noen minuser så er det at min klokke er 1.generasjon med Miyota verket. Senere versjoner har ETA 2824.

Alt i alt er jeg strålende fornøyd.
 
Jeg har også litt OCD når det gjelder estetikk og symmetri på urskiver. En ting som gir meg noia er datofeltet som etter min mening ofte ødelegger symmetrien i en skive. Her er det imidlertid ikke noe problem og jeg elsker den rene og ryddige skiven.

Jeg føler klokkegleden boble, dette blir en keeper.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edvino og westmouth