Dykker som oppfyller mine preferanser - finnes den?

dhk

Medlem
6. des. 2014
Innlegg
215
Sted
Buskerud
Etter mye prøving, kjøp og salg av klokker etter jeg ble medlem her i 2014 har jeg nå slått meg til ro med en Speedy som mitt eneste ur. Jeg ser imidlertid at jeg har behov for en klokke som er litt mer robust mot det våte element.

Jeg har en del preferanser som jeg ser etter i en dykker, og setter pris på tips om klokker som oppfyller følgende preferanser hvis mulig:

  • Dykker
  • Sort/mørk bezel og skive
  • Et lite innslag av rødt på skiven, enten skrift eller sekundviser (ikke coke/pepsi bezel)
  • Ikke for store timemarkører på skiven
  • Polert eller børstet urkasse, ikke blasted eller PVD.
  • Kassediameter helst ikke over 42 mm
  • Lug size 20 mm
  • Pris +/- 10.000

Jeg vet ikke om det er mulig å oppfylle alle disse punktene. Et ur som for meg tikker av de fleste er Omega SMPc, men da er man langt over budsjettrammen igjen :eek:

Tips mottak med takk! :)
 
Velkommen til galskapen!;)

Jeg ville gått for en Oris Aquis:

43mm
+-15000,-
Keramisk bezel

Oris-Aquis-Date-2017-collection-2.jpg
Oris-Aquis-Date-2017-collection-3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Takk for tips @fredskijj. Seaforth fra Halios har jeg vurdert, det eneste den ikke tikket av på sjekklisten min var noe rødt. Jeg er litt sær på dette jeg liker et lite innslag av varme farger på en mørk skive. Halios slipper i feb/mars GMT versjon av denne og der er GMT viseren rød/oransje så den er et reelt alternativ når den slippes.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Jeg tenkte Planet Ocean 42mm men du klarer ikke det til 10k. Brukt Oris er innenfor rekkevidde. Bilde er lånt fra det store vide internettet. Pen duo;)
3B73D301-1DE9-4FDD-B409-7999BB143016.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Hva med Longines Hydroconquest?
Jeg har hatt min i snart 10 år og er strålende fornøyd. Bruker primært denne som ferieklokke og har aldri hatt noen problemer med den.
Kanskje litt store markører på skive, men den har hvertfall en rød liten pointer på sekundviseren :)
Pris er vel rundt 10k tror jeg.

D2531288-6BD3-4905-889A-59D6F922193D.jpeg
BDF0742A-7AFD-4D97-8F95-1643440E6B7B.jpeg
7BD53D70-2282-4CCE-BEBB-66776D049EC6.jpeg
 
6 stykker av denne skulle vel tilfredsstille de fleste av kravene dine. Bredden mellom lugs er 22 mm og kassa er vel rett over 42 mm, men det overlever du ;)

Ikke glem at de 5 du ikke trenger kan selges på Klokkeriet til blodpris.

IMG_0421.JPG
 
I god sonenånd går vi på en liten budsjettsprekk. Men disse kan vel fåes ned mot 15k..?
soldier-22545000.png

Tror heller man snakker om fra 17 og oppover avhengig av service, papirer o.l. Sånn sett er nok den SMPen med skjelettvisere som foreslås i innlegget over et bedre alternativ om vi ser på budsjett. Støtter riktignok dette forslaget i god TS ånd. Enabler litt med min egen:

27335761_10213862575775340_305426700_o.jpg


27294107_10213862575735339_1682931170_n.jpg
 
Tror heller man snakker om fra 17 og oppover avhengig av service, papirer o.l. Sånn sett er nok den SMPen med skjelettvisere som foreslås i innlegget over et bedre alternativ om vi ser på budsjett. Støtter riktignok dette forslaget i god TS ånd. Enabler litt med min egen:

Vis vedlegg 76277

Vis vedlegg 76278
Har sett de ned i 15 med servicebehov. Sverdviserne er jo så mye penere enn skjelettviserne. Går din fint fortsatt forresten?
 
Har sett de ned i 15 med servicebehov. Sverdviserne er jo så mye penere enn skjelettviserne. Går din fint fortsatt forresten?

Ja de har vært nedi 15-16 før, men tviler på at de går så lavt selv med servicebehov nå om dagen. Hvem vet. Helt enig angående viserne. Synes også skiven er penere på 2254.50. Går aldeles nydelig, som jo er å forvente etter du servet den hos Gjertsen. :) Måtte riktignok inn for en liten støvrens, da jeg tydeligvis har mer OCD enn deg. :rolleyes:
 
Ja de har vært nedi 15-16 før, men tviler på at de går så lavt selv med servicebehov nå om dagen. Hvem vet. Helt enig angående viserne. Synes også skiven er penere på 2254.50. Går aldeles nydelig, som jo er å forvente etter du servet den hos Gjertsen. :) Måtte riktignok inn for en liten støvrens, da jeg tydeligvis har mer OCD enn deg. :rolleyes:
Jeg la aldri merke til støv, er ikke så hardt angrepet av OCD. Gi meg en lyd om du går lei, den savnes innimellom;)
 
Takk for flere gode tips. 2254.50 er en favoritt hos meg også, men avventer fortsatt for å se om jeg finner noe annet som er innenfor spesifikasjonene, og ikke minst budsjett :D
 
Slår et slag for Helson shark diver 40. Dekker de fleste kriterier tror jeg. 20mm lugs, sort bezel, børstet kasse etc. Desverre ikke rød, men orange skrift på skiva. 599 USD + mva og frakt.

Selv hadde jeg gått for den samme i 42 bronze....
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Mange gode råd her. Jeg har konkludert med at jeg oppgraderer budsjettet og ser etter en brukt Seamaster, fortrinnsvis en 2254.50.

Jeg kom imidlertid over denne rimelige saken fra Citizen og kjøpte den på impuls. Den krysser faktisk av på de fleste kriteriene mine. God kvalitetsfølelse i forhold til pris. Faktisk mye klokkeglede i denne her :)
DSC_0159.JPG