Brukt ur kjøpt i Norge, solgt i utlandet!

Kanskje et dumt spørsmål.
Men vil det si at hvis 1 person har kvittering på betalt mva for eks rolex sub, så kan den brukes flere ganger?
At man da kan selge den videre etter man har fått tollpapierer?
 
Kanskje et dumt spørsmål.
Men vil det si at hvis 1 person har kvittering på betalt mva for eks rolex sub, så kan den brukes flere ganger?
At man da kan selge den videre etter man har fått tollpapierer?

Nå syns jeg det sporer litt av her, enkelte urmakere ville ikke gi denne forsikringstaksten var vell det, det startet med. Nå blir det for mye spekulativ præk her. Salg av mva papirer etc.... Hmm

Ett godt råd fra meg, gå inn i butikken å spør om en pris bekreftelse på den klokken du skal forsikre. Den gangen klokken blir stjålet forlanger forsikrings selskapet en pris bekreftelse. Å selvfølgelig kan de også bruke denne pris bekreftelsen ved forsikringen av uret.
 
Nå syns jeg det sporer litt av her, enkelte urmakere ville ikke gi denne forsikringstaksten var vell det, det startet med. Nå blir det for mye spekulativ præk her. Salg av mva papirer etc.... Hmm

Ett godt råd fra meg, gå inn i butikken å spør om en pris bekreftelse på den klokken du skal forsikre. Den gangen klokken blir stjålet forlanger forsikrings selskapet en pris bekreftelse. Å selvfølgelig kan de også bruke denne pris bekreftelsen ved forsikringen av uret.

Var igrunn et hypotetisk spørsmål, og ikke noe hensikt å fremme dokumentsvindel.
Jeg har en verdivurdering av klokken, og skal da ha all dokumentasjon som et forsikringselskap krever.

Men, når alt kommer til alt, vil forsikrings selskapet se innbetalt MVA ved f.eks tyveri?
Forsikrings selskapene gjør jo det de kan for å ikke utbetale forsikring, og har hørt/lest ( ngen kilde å refere til)
at de bruker det som et siste ledd i utbetalingen, og man da sitter igjen med 6.000kr istedet for opprinnelige verdien.
 
Jeg har aldri hørt at de har krevd det, men som du sier de prøver så godt de kan å unngå utbetalinger.
Så dette kan jo være det neste de finner på. God safe og billig Beater i rans utsatte strøk er nok tingen