Jeg har i alle år avskrevet Breitling. For bøllete. For røff (ikke alle modeller, men likevel…). Ikke «min stil». Men med ujevne mellomrom har jeg likevel merket at nysgjerrigheten har meldt seg, uten at det oppleves rasjonelt.. Modeller fra andre merker som presumptivt «burde» være bedre har ikke holdt samme interesse, selv om de på papiret fremstår som overlegne. Og ja, jeg vet at man ikke kun skal forholde seg til fakta og kald rasjonalitet på objekter som i utgangspunktet er ganske irrasjonelle å bruke penger på...
Noen vil sikkert riste på hodet, men jeg solgte Tudor Monochrome med et Master Chronometer urverk, 5-link lenke og bedre annenhåndsverdi for å heller kjøpe en Breitling Avenger time-only. Jeg elsker den, den føles bøllete og solid nok til å tåle bruk. Ikke den jeg bruker til pentøyet, men til alt annet.
Vis vedlegg 437364
Avenger er vel i utgangspunktet ikke Breitlings mest ikoniske eller signifikante modellserie - og de som hører modellnavnet tenker vel først på massive kronografer.. Men denne treffer en sweetspot for meg