Breitling-tråden

Thomas84

Støttemedlem
Medlem
14. aug. 2012
Innlegg
2.935
Sted
Rælingen
Hei! Da får vi se hvordan det går, @jeprex!
Enten er vi de eneste som liker Breitling her, eller så blir det snart litt liv i tråden :)

Kan jo starte med bilder av min nåværende Breitling-beater + en jeg flippet;





Da har jeg gitt et lite bidrag, så får vi se om denne tråden får livets rett :)
 
Redigert av en moderator:
Skal si det rett ut, breitling og meg er ikke en match made in heaven, men jeg synes merket og dets tilhengere skal få lov å diskutere, være engasjert osv.
Kos dere masse! Dette er jo helt klart et merke med tyngde!
 
Skal si det rett ut, breitling og meg er ikke en match made in heaven, men jeg synes merket og dets tilhengere skal få lov å diskutere, være engasjert osv.
Kos dere masse! Dette er jo helt klart et merke med tyngde!

Det forsto jeg sist vi møttes ;)

Liker du ikke Transocean bittelitt engang?
 
Regner med at et klokka du mener og ikke damene @Thomas84 ;)






Og her er samme bilde jeg la ut tidligere i uken på trening. Siden da to av tre var Breitling så kan jeg like gjerne legge det ut her også tenkte jeg.
(Den Emergency´en skal selges snart ifølge eier, men mer om det senere.) :)

 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
@Boro, dette liker jeg! Så vidt jeg vet er det samme verket i våre, og selvom verket "bare" er et ETA 2824-2, er det fortsatt det mest nøyaktige uret jeg har med sine +3 sek i uka. Synes det er godt innafor:)
 
Redigert av en moderator:
@Boro, dette liker jeg! Så vidt jeg vet er det samme verket i våre, og selvom verket "bare" er et ETA 2824-2, er det fortsatt det mest nøyaktige uret jeg har med sine +3 sek i uka. Synes det er godt innafor:)

Det tror jeg du har rett i :) Og jeg har samme erfaring som deg. Har hatt den i en timegrapher også, og urmakern mente det var et av de best tikkende verkene han hadde sett på lenge. Kanskje ikke verdens mest spennende verk, men tror det er stabilt i maaaange år.
Passer bra i de klokkene de sitter i. Røffe og tåler alt :D
Kult at de har COSC sertifiserte verk.

Syns forøvrig det er kult at Breitling også har meget habile inhouse verk etterhvert. 01 verket fikk jo skryt fra dag 1, og har vist seg å være riktig så stabilt og holdbart.

Ligger det noen Breitlingdrømmer blant folket her da? Noe som må inn etterhvert?
 
Redigert av en moderator:
Bidrar med min SA. Klokken er en elsk eller hat klokke, og det skjønner jeg godt, men man må jo bare bli i godt humør av å bære denne på lanken en varm sommerdag!? :)

cr5kn0v.jpg


En navtimer, eller steelfish med gul skive er heller ikke noe jeg hadde takket nei til! :)
 
Min chrono evolution
DSC_0453_zpsc2c32e1f.jpg


Skal se om jeg finner bilder på gamle breitlings i albumet mitt.
Enn så lenge - her er et par bilder av noen nye.....yummi;

Mean04_zpsd3aea415.jpg


tumblr_m2bpzunI4y1qzns6no1_500_zps7da9f09e.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Herlig! Breitling får altfor liten oppmerksomhet. Dette er merket som fikk meg interessert i klokker, Navitimer er definitivt min første kjærlighet. Nå når den også har kommet med inhouse B01-verket, uheldigvis er det kun den limiterte som har safirglass på baksiden, så denne er ikke lett å finne. Her snakker vi grail for meg.
Breitling_Navitimer_Caliber_01.jpg


Vi slenger med et bilde av baksiden også:
transocean1.jpg


Bildet av urverket er ikke hentet fra en Navitimer, men fra en Transocean Chrono. Dette er den andre av de to klokkene som nå står på min ønskeliste. Sjekk ut dette bildet, så forstår du hvorfor:

06062012.jpg


Transocean kommer i sort skive med hvite subdials kun som limited edition, så dette er en grail som muligens ikke er mulig å oppnå. Den hvite med sorte subdials er heller ikke veldig stygg, så ender muligens på den til slutt. Nydelige klokker begge to.


Noen dager synes jeg til og med den hvite er penere, den er heller ikke limitert, så den er faktisk mulig å oppdrive! En av dem ender nok opp i boksen til slutt :cool:

For å avslutte innlegget kan jeg legge til Breitlingen jeg har i min samling, en Superocean Chronograph Limited Edition (Hva er det med meg og limiterte Breitlinger...?). Denne bærer preg av å være en ordentlig Breitling, stor, blingy, og muligens litt "show-off" i manges øyne. Hva gjør vel det, når klokken ser ut som en million?
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
B01 er vel det eneste In house de har foreløbig.




PS: Jeg kunne tenkt meg en superocean en dag kanskje.
 
Ja, Boro. Kunne godt tenkt meg denne!
http://www.chrono24.no/breitling/tr...øk&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Men jeg er litt forvirra, enkelte sier verket er inhouse, mens andre mener det motsatte...?

Lekkert! Veldig elegante de ulike Transoceanmodellene.
Hadde en kunde for en stund siden med en Transocean Chrono helgull. Nyyydelig!
Såvidt jeg kan skjønne ut fra Breitling sin egen hjemmeside, er det ikke inhouse i day-daten. Hvis du ser på de ulike klokkene skriver de alltid "manufacture" på klokkene som har rent inhouse-verk.
 
Har egentlig leita etter denne tråden tidligere mener jeg.. De første "skikkelige" klokkene jeg hørte om var vel Breitling og Rolex. Det var pappa som introduserte meg for denne flotte klokkegalskapen( og nei, han er ikke dørvakt han heller).

Når man er i startfasen av klokkedilla, tror jeg man lett faller for Breitling. Dette fordi det er et statussymbol, man tror det drar damer, og det gir mye bling for pengene.

Så etter å ha trålet rundt her inne litt, finner man ut at denne blingfaktoren som en del Breitling har (slik som ungdommane liker det), kanskje blir litt mye. Deretter starter jakten på litt mer diskret luksus. Men selv et par rolexkjøp senere, ligger deg fortsatt en fin Breitling i klokkeboksen. Ikke like bling som den første, ikke like stor heller, men absolutt en Breitling jeg digger!

Dette er hvertfall sånn jeg har opplevd det med Breitling, og regner med at det er fler som kjenner seg igjen:)