Breitling Chronomat Evolution på qxl.no

Oi, her har forum politiet virkelig hatt en travel dag:

Trådstarter har for øvrig fortsatt ikke fjernet linken til annonsen...

Så, dersom du er ansatt hos Qxl, så oppfordrer jeg deg til å fjerne linken til auksjonen umiddelbart :)

Skjønner at du har skrivekløe, en jobbsøknad til Admin er på sin plass, kanskje gir han deg en slik:

165.jpg

Bør vi ikke ta og ønske "nye" velkommen på en litt bedre måte? Se hva han skrev i første post:

Beklager om jeg har laget en tråd i feil kategori men denne føltes som mest naturlig.

+

Om noen faktisk leser denne tråden og at QXL følger sherriffens forslag om å fjerne linken, så er den her:

Ha en fin dag!

Hilsen:

080509-101737-061007.jpg

Med svært mye ironi og mange smileys!

Kort kommentar ....

Det ene bildet som ligger på oppgitte salgsannonse er en fake med alle de klassiske feilene .... så hvis det ikke er denne klokken som skal selges hadde jeg kanskje byttet ut bildet :)

.... MEN er det denne klokken dere skal selge hadde jeg fjernet hele annonsen ASAP.

Det aktuelle bildet er:

flickr2599649457image.jpg

tigergutt

Sånn er det når man skal legge opp annonser som ser grafisk pene ut. Bildet med hvite dials er funnet på nett og er følgelig ikke av den klokka som selges. Resten av bildene er tatt av klokka. Takk for tipset :)

Sånn er det når man skal legge opp annonser som ser grafisk pene ut. Bildet med hvite dials er funnet på nett og er følgelig ikke av den klokka som selges. Resten av bildene er tatt av klokka. Takk for tipset :)

Er skeptisk til av grafisk pene annonser veier tyngre enn å vise bilder av gjenstanden som faktisk er for salg..

Blir ikke lett å stole på qxl om det er ok praksis å drive salg der man bruker illustrasjonsbilder uten å tydelig merke disse.. Hvordan skal man da kunne bedømme tilstand, ektehet, etc?

Er skeptisk til av grafisk pene annonser veier tyngre enn å vise bilder av gjenstanden som faktisk er for salg..

Blir ikke lett å stole på qxl om det er ok praksis å drive salg der man bruker illustrasjonsbilder uten å tydelig merke disse.. Hvordan skal man da kunne bedømme tilstand, ektehet, etc?

Ser den du, vet ærlig talt ikke hvorfor han som har opprettet annonsen har brukt annet materiale enn det som ble tatt av klokka men har tatt det opp med han og bildet skal bort og vi skal prøve å unngå dette i framtiden. Helt enig i at det å bruke illustrasjonsbilder på denne type auksjoner blir lite fornuftig.

Oi, her har forum politiet virkelig hatt en travel dag:

Skjønner at du har skrivekløe, en jobbsøknad til Admin er på sin plass, kanskje gir han deg en slik:

165.jpg

Det har jeg gjort allerede :)

Special officer jayeff reporting for duty!

scaled.php

Til QXL:

Hva er grunnen til at dere tillater salg av varer som misbruker diverse varemerker?

Ser at det ligger ute endel solbriller, lommebøker, smykker, klokker o.l. på qxl.no som er falske/kopier.

Selger skriver at varene er "insp" (inspirert), så man blir ikke direkte lurt. Men likevel er vel dette i strid med diverse lover å bruke andres merkevarenavn/logo?

Jeg er på alle måter positiv til at qxl ønsker en dialog med tidssonen, det er flere ting ved qxl som helt klart er fishy. Er man heldig kan denne dialogen ordne opp i dette.

Finn.no har en veldig brukervenlig rapporteringsfunksjon som jeg bruker støtt og stadig. Finn er ikke helt uten svin på skogen de heller hva gjelder falske produkter, men min erfaring er at de fjerner det meste man rapporterer.

Link til annonsen er på sin plass, men tråden er plassert i feil forum. Dette retter Juice sikkert snart opp.

Til qxlsalg: Om den helgull Rolex Daytona til 1500kr blir rapportert som "Falsk" i deres system synes jeg strengt talt ikke man trenger å gi mer informasjon. Det er 100% sikkert at klokken er falsk.

Etter mye surfing på finn.no og qxl sitter jeg igjen med inntrykket av at qxl er stedet man omsetter varer som ikke slapp gjennom kontrollen hos finn.no. Dette er synd da en auksjonsside for det norske marked hadde vært supert.

Om eBay hadde valgt å etablere seg i Norge tror jeg qxl hadde hatt et problem. Dette er kun spekulasjon så klart.

Jeg er på alle måter positiv til at qxl ønsker en dialog med tidssonen, det er flere ting ved qxl som helt klart er fishy. Er man heldig kan denne dialogen ordne opp i dette.
.

Sorry, Mathfjeld,- dette har vært forsøkt flre ggr. tidligere, uten hell.

Tror denne kommunikasjonen er med "feil" person,- her må det en beslutningstaker til!
Tror nok likevel at denne qxl-personen er i sin beste mening... ;)

Beslutningstagere er fine de, bortsett fra at de skal beslutte alt mulig rart.

Jeg tar en "doer" over en beslutningstaker hvilken som helst dag ;).

Jeg orker ikke ha noen mening om den aktuelle Breitlingen, plassering av denne tråden, legitimiteten av qxls opptreden på forumet eller noe annet denne tråden kanskje egentlig handler om.

Men: jeg ville elsket det om Qxl hadde ryddet opp, fått bort fakene og ordnet litt opp i kategoriene slik at en slipper å ble seg gjennom side på side på side med møkk, fakes, overprisede mushroom brands og drittklokker som sleipe importører prøver å dumpe på blåøyde førstegangsauksjonister. Jeg skulle gjerne testet vannet med en auksjon i ny og ne når jeg skal selge noe, men slik Qxl er i dag er det meningsløst.

Med fare for å gå off-topic er jeg ganske så enig med deg.

Før i tiden solgte jeg ting jeg hadde liggende på qxl. Ble aldri supermange salg, men rundt 25 ting ble solgt gjennom tidene.

Så skjedde det noe og qxl ble markedsplassen for shit fra kina, 200k items om dagen som ingen vil ha og generel galskap.

Dessverre har det blitt slik at jeg ikke sjekker qxl når jeg er på jakt etter ting og jeg går ikke på qxl for å selge noe lenger.

</offtopic>

LOL :D

Nok en kandidat til årets tråd...:roll:
Skulle ønske mine salgstråder gjorde folk så opprørte at de lå kontinuerlig på toppen av siden....;)

+1 UJU.

Foreslår at moderator flytter denne til "klokker".
Vil ikke være vanskelig med denne diskusjonen har absolutt ingen ting her å gjøre.(imo)

Til QXL:

Hva er grunnen til at dere tillater salg av varer som misbruker diverse varemerker?

Ser at det ligger ute endel solbriller, lommebøker, smykker, klokker o.l. på qxl.no som er falske/kopier.

Selger skriver at varene er "insp" (inspirert), så man blir ikke direkte lurt. Men likevel er vel dette i strid med diverse lover å bruke andres merkevarenavn/logo?

Så godt det lar seg gjøre fjerner vi ting som åpenlyst er kopier, men hovedproblemet er jo selvfølgelig at det er 300k produkter ute på QXL og dermed en stor jobb å gå igjennom alt. Vi har samarbeid med en god del av merkevare eierene som bidrar til at en god del kopier blir eliminert men ønsker også kontinuerlig tilbakemeldinger fra våre brukere.

Når det gjelder fake klokker har vi hatt et par runder på dette for noen år siden og det er i utgangspunktet en person på ks som har ansvaret for å gå gjennom denne kategorien for utrensking.

Vedrørende kinavarer etc er det ikke stort å gjøre, som på alle andre markeder vil det alltid være en stor mengde varer av denne typen og så lenge folk kjøper disse varene så forsvinner de nok heller ikke.