BMW

Men skjønner at småbarnsfamilier kjøper ID4.
Ikke jeg. Har nettopp hatt en iD4 som leiebil i snaut to uker, og en mindre og mer trasig bil har jeg ikke kjørt på lenge. Ikke plass til allverdens i bagasjerommet heller, og da har jeg bare hatt den som en dailydriver. Hvor er frunken? Trodde det var hele greien med elbil? Nei, takke meg til en Muskmobil da, om man allikevel må ha en uinspirert batteribil. Minst penger brukt, og mest ‘bil’ for pengene.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Ikke jeg. Har nettopp hatt en iD4 som leiebil i snaut to uker, og en mindre og mer trasig bil har jeg ikke kjørt på lenge. Ikke plass til allverdens i bagasjerommet heller, og da har jeg bare hatt den som en dailydriver. Hvor er frunken? Trodde det var hele greien med elbil? Nei, takke meg til en Muskmobil da, om man allikevel må ha en uinspirert batteribil. Minst penger brukt, og mest ‘bil’ for pengene.
Prøvde å være litt diplomatisk da jeg ikke har prøvd ID4, men hadde mine tanker ;)

En reflektert og bra førstepost - ett seriøst spørsmål om tips og erfaringer.
Ble det det, eller ble det rett og slett en hat/elsk diskusjon som kokte bort i «hvem som er sterkest».
Vi diskuterer mest klokker og jeg er ganske sikker på at mange velger å bruke «en bil» på klokker og at andre synes prioriteringen er feil, men avstår å kommentere.

Det finnes mennesker som vil bruke 640K på en klokke og andre som heller vil ha en iD4, i4 eller en brukt bensin eller elPorsche til samme sum.

Noen elsker Ford, andre Citroën.

Håper trådstarter fikk noen bra tips.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: bruno47 og DJ41
Jeg har en g31, 2023 modell, kjøpte en 6 mnd gammel 520d for et år siden, en av de siste som var produsert. Et av problemene med i4 og elbiler/nyere biler generelt etter mitt syn er brukervennligheten, alle skjermene som jeg absolutt hater. G31 har jo skikkelige knapper. Så først på 3-serie men den fikk jo disse skjermene for mange år siden så det ble totalt uaktuelt. G30/31 ble designet før 2017, på den tiden man fortsatt produserte normale biler. Den nye 5-serien er ikke bare stygg, men man har spart inn på mange ting som har gjort bilen billigere, men med en betydelig høyere prislapp. Har også inntrykk av at i4 har mange elektroniske gremlins, får i hvert fall det inntrykket når jeg leser hva folk sier om disse, mange klager på alle mulige feil som kanskje forsvinner eller ikke med «resett» eller programvare oppdateringer. Jeg vil gjerne ha en bil, ikke en computer på hjul. Så jeg vil nok beholde 520d til den faller fra hverandre. Men klart bor man i Norge med den avgiftspolitikken så blir man nesten tvunget til å kjøre elbil, jeg bor i UK og her er det forholdsvis lite elbiler. Jeg betalte ca 500k for en 6 mnd gammel 520d med 5000 km på telleren, en tilsvarende elbil hadde nok kostet en god del mer, pluss at verditapet sannsynligvis hadde blitt vesentlig større. For ikke å snakke om brukervennlighet, f.eks rekkevidde på 520d er 100-130 mil pluss at man slipper å bla gjennom en masse menyer for hver operasjon man skal utføre.

Redigert:
@Eternamaniac

Testa en i4 m50 når min m50d var på service. Eg var ikkje spesielt imponert . Eg må sjå til neste år om eg kan få bytta den inn i en nyere pent brukt m50d eller v8. Elektrisk tenker eg kun hadde vært aktuelt om vi hadde behov for en bil til å pendle til jobb.