BMW Z3 Coupe

Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
259
Sted
3970 LANGESUND
Jeg vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av en litt nyere bil enn de jeg har nå.
Jeg har kommet frem til at BMW Z3 Coupe er det nærmeste jeg kommer når det gjelder å dekke mine behov.
Dvs 2 seter m plass til bagasje, spesiellt design som man ikke ser hver dag langs veien. Krav er også at den må ha litt krutt under panseret og ikke minst fet lyd i utblåset.

Jeg har sett endel på Z4 Coupe men den blir for dyr for meg.

Z3 Coupe ligger endel nærmere det jeg kan klare å betale for bil. Det blir i såfall 2,8 liter modellen da jeg ikke har råd til en M utgave.

Er det noen som har eller har hatt en Z3 Coupe eller har noen erfaring med disse bilene? Er det noe å ha???
Jeg har sett at de selges for kr 160 lapper og opp. Men det er vel kanskje mulig å finne dem enda billigere?
Import er ikke aktuellt for min del med mindre det er mye penger å spare.

Jeg er ikke noen stor fan av BMW i utgangspunktet men jeg har sansen for Z modellene med tak.
Det er ikke mange andre rene 2 setere med fast tak å finne heller. :confused::confused:


KGrHqJhYE2ei6mQ3UBNDrMc3LQ_27.jpg
 
Hei!
Fantastisk kule biler, og veldig gode kjøreegenskaper.
Finner du en med riktig farge, motor og utstyrsnivå, holder de verdien veldig godt!

Om du søker litt på nettet, finner du alt du trenger å vite om Z Coupe.

Kan hende du må se i utlandet etter kurrant bil, da det ikke er mange av dem for salg i Norge.
 
Prøvekjør før du handler.. Har ikke kjør selv, men en kompis var skuffet (les: knust) når han hadde prøvekjørt drømmen..

Slappe kjøreegenskaper, alt for høy giring, uinspirerende motor og generelt høy frisørfølelse.. Ikke hva en forventer av en to-seters roadster fra BMW..
 
Prøvekjør før du handler.. Har ikke kjør selv, men en kompis var skuffet (les: knust) når han hadde prøvekjørt drømmen..

Slappe kjøreegenskaper, alt for høy giring, uinspirerende motor og generelt høy frisørfølelse.. Ikke hva en forventer av en to-seters roadster fra BMW..

Jeg har hørt det er sagt noe av det samme om disse bilene men har også lest flere steder at det er noe av det bedre av biler.

Jeg har bare hatt en BMW tidligere og jeg var ikke spesiellt imponert over den. Men det var bare en E36 316i sedan. Jeg bestemte meg for at det skulle bli den første og siste. Men det er looken på z3 coupen som frister, jeg synes den ser ut som en bil jeg vil ha.:D
 
Hei!
Fantastisk kule biler, og veldig gode kjøreegenskaper.
Finner du en med riktig farge, motor og utstyrsnivå, holder de verdien veldig godt!

Om du søker litt på nettet, finner du alt du trenger å vite om Z Coupe.

Kan hende du må se i utlandet etter kurrant bil, da det ikke er mange av dem for salg i Norge.

I Tyskland finnes det jo i bøtter og spann til en billig penge. Det sto endel av dem på finn tidligere men nå er det en stund siden jeg så noen til salgs her i landet.:D
 
Jeg har hørt det er sagt noe av det samme om disse bilene men har også lest flere steder at det er noe av det bedre av biler.

Jeg har bare hatt en BMW tidligere og jeg var ikke spesiellt imponert over den. Men det var bare en E36 316i sedan. Jeg bestemte meg for at det skulle bli den første og siste. Men det er looken på z3 coupen som frister, jeg synes den ser ut som en bil jeg vil ha.:D

Det er hvertfall liten tvil om at en E36 316i er en vesentlig mer kjedelig opplevelse enn Z3 Coupe med 2,8 litern. I bunn og grunn er jo Z3 en E36, men med litt kvassere kjøreegenskaper, stivt og fint chassis/karroseri på coupeutgaven, og en nokså kraftig 2,8 liter, er den mye mer moro!
Er enig med de andre som sier du burde prøve før du kjøper :)
 
Jeg synes det er lite info om disse bilene på nett, cabrioen finnes det ganske mye info på, men det er jo ikke samme bilen.. Må prøvekjøre før handel ja. Jeg har en uvane med å ikke prøvekjøre det jeg kjøper. Lanciaen kjørte jeg ikke før en måneds tid eller mere etter jeg kjøpte den..:D

Vel jeg får se hva det blir til, mulig det blir noe annet. Er ganske sugen på en Lancia Thesis som ligger i samme prisleie som BMW eller en Lancia Kappa Coupe 3 liter, men de er det ikke så mange av til salgs.

Alternativer er MB AMG C36 eller C43 Sedan.
BMW M3 blir for dyr å forsikre. En kamerat hadde en M3csl m SMG og hele pakka, jeg må si den var et heftig rivjern. Men dyr. :D:D:D:D
 
Jeg synes det er lite info om disse bilene på nett, cabrioen finnes det ganske mye info på, men det er jo ikke samme bilen.. Må prøvekjøre før handel ja. Jeg har en uvane med å ikke prøvekjøre det jeg kjøper. Lanciaen kjørte jeg ikke før en måneds tid eller mere etter jeg kjøpte den..:D

Vel jeg får se hva det blir til, mulig det blir noe annet. Er ganske sugen på en Lancia Thesis som ligger i samme prisleie som BMW eller en Lancia Kappa Coupe 3 liter, men de er det ikke så mange av til salgs.

Alternativer er MB AMG C36 eller C43 Sedan.
BMW M3 blir for dyr å forsikre. En kamerat hadde en M3csl m SMG og hele pakka, jeg må si den var et heftig rivjern. Men dyr. :D:D:D:D

Denne så jo meget grei ut....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32761577

Mvh
Timebandit;)