Blomqvist klokkeauksjon

I'm in need for some Bling I might go for this one it's pretty KQQL :geek:

IMG_20211108_123922.jpg
 
Tydeligvis noen investeringer som ikke har gått veien.
Rart at vedkommende ikke har realisert det på egen hånd for å betale ned på gjelda.
Det er aldri lønnsomt å la namsmannen realisere verdiene dine.

LarsB
 
Tydeligvis noen investeringer som ikke har gått veien.
Rart at vedkommende ikke har realisert det på egen hånd for å betale ned på gjelda.
Det er aldri lønnsomt å la namsmannen realisere verdiene dine.

LarsB

Her er det nok ikke gjeld som er det direkte problemet. Antar på bakgrunn av det som er nevnt at det her er snakk om inndragning av vinning fra straffbar handling (f.eks at utbyttet er investert i ur) Alternativt kan tenkes at uret har vært gjenstand for en straffbar handling, f.eks smuglet inn.. ...
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie og chrbir
Tydeligvis noen investeringer som ikke har gått veien.
Rart at vedkommende ikke har realisert det på egen hånd for å betale ned på gjelda.
Det er aldri lønnsomt å la namsmannen realisere verdiene dine.

LarsB
Hvis det er inndragning med hjemmel i straffeloven, er det vel heller snakk om utbytte av en straffbar handling.
Edit: ser at @Bezel var først ute.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Selvsagt har dere helt rett. @Bezel og @chrbir . Jeg leste alt for dårlig og hadde det alt for travelt med invistering-spøken. Skjerper meg og tenker meg om før jeg poster neste spøk.

LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
1637491032425.png

Flere med Namsfogden som selger er lagt ut.

Endret også trådtittel siden høstauksjonen snar er over og jeg tenkte å fortsette å legge ut her hvis det skulle dukke opp noe spennende hos Blomqvist.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Mon tro om alle forstår at det er et salær på kjøpssummen?

"I tillegg til tilslagssummen, betaler du 25% som inkluderer salær og mva.
 For billedkunst inkluderer dette også 5% kunstavgift."

 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: icejeep og kire
Mon tro om alle forstår at det er et salær på kjøpssummen?

"I tillegg til tilslagssummen, betaler du 25% som inkluderer salær og mva.
 For billedkunst inkluderer dette også 5% kunstavgift."


Dette er ett viktig poeng du trekker opp. Tror nok fort noen glemmer dette.
Har tidligere kikket på flere ting der som har vært aktuelt å kjøpe, men når jeg hensyntar de 25% er det ofte ikke like aktuelt ...
 
I stand corrected :) Turte aldri å trykke så langt, bare syns det var lite tilgjengelig info om dette på sidene.
Jeg la inn bud på Cartier-en og ble letta når noen la inn bud over meg på 23k en time før slutt. Gikk til slutt for 40k ... o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: icejeep