Blomqvist klokkeauksjon

Noen som vet om man får fraktet ting fra Blomqvist? Litt stress å hente en klokke på Fornebu om man er på Vestlandet..
 
Noen som vet om man får fraktet ting fra Blomqvist? Litt stress å hente en klokke på Fornebu om man er på Vestlandet..
Damen på auksjonshuset sa at de var fleksible når det kom til å oppbevare klokkene frem til eier hadde anledning til å hente de. Virker som det var mulig at de oppbevarte de i flere måneder.
 
Den er tilbake
E44002FD-38ED-4C0F-B05A-79C184F02DB5.jpeg
 
To-tre nice Seamastere denne gang.
Men, så var det det dette med å handle på auksjon da.... 25% påslag, og hvordan ser klokken egentlig ut.
:unsure:
 
Veldig lite som gikk usolgt i går. Noen som gjorde noen gode kjøp?
Jeg gjorde hvertfall et kjøp, om det er godt vites ikke før den blir sjekka.
 
Ser annonsen er trukket, og at lykken heller prøves på finn. Ble vel litt mange ubehagelige spørsmål her inne...
Det jeg er nysgjerrig på er om den annonserte prisen (95k) er realistisk, i så fall er jo tilslagsprisen et kupp. Noen formeninger om dette?
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen og Gin
Ser annonsen er trukket, og at lykken heller prøves på finn. Ble vel litt mange ubehagelige spørsmål her inne...
Det jeg er nysgjerrig på er om den annonserte prisen (95k) er realistisk, i så fall er jo tilslagsprisen et kupp. Noen formeninger om dette?
Jeg tror ikke det. Har et bestemt inntrykk av at selgere ofte tror anbefalt pris på Chrono24, også gjelder ved salg her, i det egentlige adskilte lille Norske markedet fra det store utland (mva ved innførsel). Har selv solgt et par «dyre» klokker den siste tiden - og har da lagt meg godt under «laveste pris» oppgitt på Chrono24. Mine klokker ble da relativt raskt solgt, mens jeg ser mange tilsvarende ur, som er priset til snittet på Chrono24 forblir usolgt.
 
Jeg tror ikke det. Har et bestemt inntrykk av at selgere ofte tror anbefalt pris på Chrono24, også gjelder ved salg her, i det egentlige adskilte lille Norske markedet fra det store utland (mva ved innførsel). Har selv solgt et par «dyre» klokker den siste tiden - og har da lagt meg godt under «laveste pris» oppgitt på Chrono24. Mine klokker ble da relativt raskt solgt, mens jeg ser mange tilsvarende ur, som er priset til snittet på Chrono24 forblir usolgt.
Enig.
Dette er jo også en klokke for litt spesielt interesserte, og de som er på jakt etter et vintage-objekt av denne typen er det nok ikke så mange av her i landet. De som er det, ville nok vært oppmerksomme på auksjonen dersom dette er et objekt som forsvarer det dobbelte av tilslagsaprisen.