Blancpain-tråden

Ok...? Swatch/Blancpain...er det virkelig det som skjer?! ..skal det være en del av Swatch sin "System 51" serie? Skal selges i Blancpain-butikker...?... ryktene svirrer om hva som kommer på markedet 9. sep. Hva skal man tenke?
For Blancpain som ikke har laget en quartz-klokke i hele sin historie (og som har sagt at de heller aldri skal det), så vil det vel neppe bli noe som kan bli forbundet med batteridrift...? Eller kan det det? :oops: Det virker som om det blir Blancpain-inspirerte klokker oppkalt etter verdenshavene, men "fåglane vett". :unsure:
Swatch Group gjorde jo ærlig talt en markedsføringsmessig genistrek med den "Moonswatch"'en, siden det fikk folk som i utgangspunktet ikke bryr seg om klokker til åpne øynene litt. Og det til og med i en tid hvor det er vanskelig å få folk til å skjønne hvorfor man i det hele tatt har en klokke på armen ("Nei, jeg er ikke interessert i klokker fordi jeg lurer på hva klokka er...":p).
Må vel si at jeg sitter litt med "that sinking feeling"...noen som har gravd seg lenger ned i kaninhullet som verdensveven er og funnet ut noe mer?

Slik jeg har forstått det skal de stilles ut (i den gule kofferten) i Blancpain-butikker, men ikke selges der. <- (Forøvrig en god del info hos GQ i denne lenken)
 
  • Liker
Reaksjoner: ewestre
86364677-70C3-4DDC-9F18-1A9B8603D33A.jpeg


Kjenner jeg gleder meg litt ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: MrFinale
Ser fortsatt ikke hva dette har med saken å gjøre.

Og hvis sleivsparket var rettet mot meg så har jeg solgt én klokke siden 2019 og den solgte jeg i går til godt under det jeg betalte for den så det argumentet er bare piss. Pardon my french.

Og med fare for å spore tråden helt ut av topic så går det kanskje å ha en eneste tråd uten å blande investorer inn i miksen? At en entusiast kanskje skulle finne på å selge en klokke som tilfeldigvis er verdt mer enn i butikken fratar vel ikke vedkommende status som interessert?
Problemet er de som gjør dette organisert og presser prisene dit.

En liten rant.
Det jeg skrev var ihvertfall ikke spesifikt rettet mot deg :)

Vis vedlegg 344090

Kjenner jeg gleder meg litt ;)
Veldig juicy! Dette blir bra lesing og gøy drama!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og flyback
Ja, da har Hodinkee lagt sine klamme hender på en av versjonene.
Swatch X Blancpain Scuba Fifty Fathoms, Sistem51 ja, femti favner WR og rundt $400 skal de visst koste.:

Video her:

 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Utrolig interessant lesning. Han må virkelig være på hatlisten til opptil flere marketingsjefer i industrien. Nå er jo ikke 50 tallet aaaaltfor lenge siden og likevel kan sannheter og usannheter/unøyaktigheter leve i beste velgående. På den annen side; har Rolex noen gang hevdet at de var først? En har jo flere eksempler på at Rolex har «produsert»sannheter. Spennende uansett. Og herlig timing sett i forhold til lansering av Fifty Swatchoms. Blir intr å se om det kommer motstemmer.
 
Rolex har andre artige måter å vri ting på. De hadde jo verdens første kronometersertifiserte armbåndsur blandt annet.
Men det er ikke fordi de nødvendigvis laget det eneste som var godt nok. Det var bare det første ikke-lommeuret som ble testet.
Og det var etter de hadde kjøpt hele observatoriet som utførte testene.

Men det at de fikset og trikset for å få til ting, betyr ikke at de ikke er sanne. Rent teknisk sett.

Noe det virker som påstandene til Blancpain ikke er etter denne artikkelen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Ja og så finnes det flere eksempler men dette er Blancpaintråd. Mitt eneste problem med dette for (i dette tilfelle BP) er den påtatte nødvendigheten merker har med å pynte på fortiden. Hvorfor kan ikke bare BP være stolt av å være et ungt merke som lager klokker av høy kvalitet? For meg er Blancpain et 40 år gammelt merke med svært flotte og finisherte klokker og en urverksportefølje som mildt sagt imponerer! Deres betydning i starten som katalysator for mekaniske urs «ressurection» , bla sammen med Chronoswiss er og mer enn nok imponerende til at det holder lenge for meg. Og til sist er det isåfall for meg selve produktet en har på armen det eneste som betyr noe.

Men ja kjempespennende å se fortsettelsen på dette
 
  • Liker
Reaksjoner: ewestre og MikroKrone
Takk, @Chronodiver ! Etter å ha gått flere (les: mange) runder med forskjellige merker og modeller har jeg igjen landet på en Blancpain. Og føler at jeg har kommet i havn nå, den stemmer på alle områder; hvitt gull, automatisk, fin størrelse (Ultraplat) :D Foruten håndverket til Villeret serien synes jeg også kasse designet er klassisk og passende til modellene. Utrolig fin modell den du har i kikkerten(y).