Blancpain-tråden

Nyervervet!!! Og det er slike modeller vi ønsker å forbinde med Blancpain.....

bp.jpg

Takk, @Chronodiver ! Etter å ha gått flere (les: mange) runder med forskjellige merker og modeller har jeg igjen landet på en Blancpain. Og føler at jeg har kommet i havn nå, den stemmer på alle områder; hvitt gull, automatisk, fin størrelse (Ultraplat) :D Foruten håndverket til Villeret serien synes jeg også kasse designet er klassisk og passende til modellene. Utrolig fin modell den du har i kikkerten(y).

Jeg er helt enig med @Jon Henrik i denne saken, og ser ikke helt hva folk mener ødelegges for Blancpain ved dette samarbeidet?

Det verste som kan skje er vel at flere får opp øynene for de faktiske Fifty Fathoms-klokkene, og at merket får en høyere bevissthet og anerkjennelse blant flere. Swatch-utgavene er kule, fargerike og definitivt ulike nok de originale til at ingen tror dette er Blancpain.

Da syns jeg det er mer problematisk at også Blancpain virker å justere på historien sin ørlite, for å skape et mantra om at de var først eller best eller what ever. Det er bare så forbanna unødvendig, for klokkene i seg selv, samt historien, er definitivt tøff nok som den er. Enten de var først eller ei.

Det er vel fortsatt litt liv i "Hva lanserer Swatch på lørdag?" tråden, men den kunne kanskje være tjent med et navnebytte.