Blancpain-tråden

Men nå er vel ikke Blancpain alene om å slite med "dressklokker".. De står i seriøs fare for å bli utryddet alle som én. Selv ikke Rolex klarer å selge dressklokker - og spørsmålet er vel om det er rom for de i dagens klokkemarked, eller om de vil sakte dø ut, som spådd av mange allerede :censored:

• Liker
Reaksjoner: Ralph og ewestre
Men nå er vel ikke Blancpain alene om å slite med "dressklokker".. De står i seriøs fare for å bli utryddet alle som én. Selv ikke Rolex klarer å selge dressklokker - og spørsmålet er vel om det er rom for de i dagens klokkemarked, eller om de vil sakte dø ut, som spådd av mange allerede :censored:

Det har du helt rett i. Godt poeng.
Og med hjemmekontor over hele kloden er vel kanskje dressklokker enda mindre aktuelle. Men markedet bestemmer, og da er vel sportsmodeller mer sexy kanskje, for å trekke til seg et yngre publikum. Kan bli litt spennende å se hva de respektive merkene gjør med utvalget sitt fremover ja.

Tja - Cartier selger jo rimelig bra med dressklokker og ikke fullt så mange sporty? Ser poenget altså, de aller fleste går jo med noe som er sporty.

Dette er vel litt i tiden også? Stjerner går i joggebukser, tskjorte og slitte jeans. De fleste rocker mindre formelle antrekk. Men slikt går jo i bølgedaler. Plutselig er det inn igjen :)

Tja - Cartier selger jo rimelig bra med dressklokker og ikke fullt så mange sporty? Ser poenget altså, de aller fleste går jo med noe som er sporty.

Dette er vel litt i tiden også? Stjerner går i joggebukser, tskjorte og slitte jeans. De fleste rocker mindre formelle antrekk. Men slikt går jo i bølgedaler. Plutselig er det inn igjen :)

Jeg tror vi er i en periode hvor egenart betyr mye for klokkekundene.
Ikke egenart som i at alt behøver å være så jæskla originalt, men som i at folk ønsker klokker med karakter. Derfor tror jeg det er rom for flere sporty og dressy kolleksjoner fra både Cartier og Rolex og Seiko og alle de andre.
Derimot er det noe dressklokker sliter med som kategori, så er det karakter og egenart. Jeg klarer ikke å skille Jaeger-LeCoultre fra Blancpain fra Vacheron. Det ser i grove trekk helt likt ut. Cellini fra Rolex har vel en egenart strengt tatt, men faen, det ser jo ikke ut. Folk flest har heldigvis smak :giggle:

• Liker
Reaksjoner: ewestre
1F2D0084-185E-433D-8E3D-F9AD093801EB.jpeg

Tilbake fra spa og på ny sommer-rem

Regner med alle her inne allerede kjenner til Wacthbox’s legendariske Tim Mosso (Mr. stream-of-consciousness... :) )

I en ny video som omhandler hvordan en spesifikk modell/serie overskygger de andre klokkene merket lager ( f.eks PP 5711, Blancpain FF, AP Royal Oak etc), kommer han med et rimelig godt tankespinn om Blancpain.….se fra 13:14 - 17:38.

Han tar ikke feil, det er helt sikkert.
Med Covid tror jeg dressklokker fikk den siste spikeren i kisten. Poenget hans er likevel at Blancpain er blitt en One trick pony akkurat som AP

Med Covid tror jeg dressklokker fikk den siste spikeren i kisten. Poenget hans er likevel at Blancpain er blitt en One trick pony akkurat som AP
Tja nå er vel Quantieme modellene noe av det de selger mest av da.. Villeret , Le Brassus og Metiers d’art er håndtverk på svært høyt nivå. Noe en selvfølgelig ikke hverken registrerer eller anerkjenner i Norge. 2019 var forøvrig BP sitt beste år så langt hva omsetning angår.

• Liker
Reaksjoner: ewestre
Etter å ha spart i 2,5 år, fikk jeg endelig trykket på avtrekkeren og har hatt denne på i et par uker nå. Jeg er fortsatt i "honeymoon"-fasen, og som sikkert alle andre som har prøvd å fotografere denne skiven; frustrert over at den er enda mer "playful" i virkeligheten!
Denne er definitivt ikke for hvermansen og man vil aldri finne den på innsiden av frakken til en sketchy klokkepusher i Syden :giggle:, og naboen vil aldri ha lik (som visse andre klokker lider av), men de som vet hva det er, de vet hva det er. Det er noe som passer min personlighet perfekt, og denneskal få MYE armtid fremover i sommerlyset! God Sommer!
BPFFBJD70'ies1.jpg
BPFFBJD70'ies2.jpg
BPFFBJD70'ies3.jpg