Blancpain-tråden

BATHYSCAPHE QUANTIÈME COMPLET PHASES DE LUNE Titanium
BED65DBF-232A-4059-AC52-56DC18122D0A.png
 
Noen som har plukket opp rykter om en eventuell LE versjon rundt hjørnet? Har vel ikke vært noen frem til nå i år ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken
Thanks for your message, and glad to hear that you're willing to wait for a smaller version of the Fifty Fathoms.
The watch Bjerke is talking about has been unfortunately cancelled for production.

Because next year is the 70th anniversary of the Fifty Fathoms, we have decided to come with something in between current size, i.e. 43mm ish.

And yes, it will be in black dial for sure. We hope this size will be the right fit for your wrist.

Stay tuned for more information early next year.

With best regards,
Your Blancpain Team
 
Som jeg har nevnt før her på forumet og lagt ut bilder av, så har Rolex selv skrevet dette i eget pr-materiale. Jeg har(godt gjemt hos a’ mor) masse gamle Rolexfoldere og kataloger fra sen 80/tidlig 90 tall hvor Rolex hevder dette.
 
Kommer jo helt an på hvordan du definerer det.. Om du starter produksjonen av kassen i januar, men ikke monterer lenka før desember, så har det jo tatt et år. Betyr jo ikke at det har vært gjort en effektiv jobb 365 dager i strekk..
 
Ja eller legger sammen produksjonstid for hver enkelt komponent osv. Det betyr jo egentlig ikke så mye i det store. Når man holder et produkt i hånden så ser man hva man har.
 
Fair enough..
Jeg har ikke sett om Rolex hevder at det tar så lang tid eller om de bruker så lang tid på å lage en klokke. Har inntrykk av at mange tror at bak en hver Rolex så har det sittet en urmaker og jobbet et helt år med den.

Poenget var egentlig at jeg synes det er imponerende at Blancpain lager en slik klokke på "bare" 9 måneder, og da er den satt sammen to ganger!