Blancpain-tråden

Herrefred så bølletøff denne er! Tror definitivt du må beholde denne, så får man heller bite i det sure eplet med tanke på en aldri så liten G-Shock til de mest ekstreme syslene :D
Beater er for andre, ikke for meg. Sinnsykt flott ja. Jeg kommer til å rasere det. Derfor ut
 
Jeg kommer til å rasere det.
Det har jeg forsvinnende lite tro på at du klarer. Det var jo ikke slik at Exp2en du hadde, så ut som om den hadde vært gjennom en fliskutter heller, og det over mange år.
Så om det kun er derfor du vil lobbe den ut, så var den aldri ‘rett’ fra start - imho.
 
Det har jeg forsvinnende lite tro på at du klarer. Det var jo ikke slik at Exp2en du hadde, så ut som om den hadde vært gjennom en fliskutter heller, og det over mange år.
Så om det kun er derfor du vil lobbe den ut, så var den aldri ‘rett’ fra start - imho.
Nå er det et litt annet fjes på denne.

Den helt riktige? Nei kanskje ikke. Men jaggu fortjener jeg litt flippflopp jeg og. Snakk om et rasjonalitetens fyrtårn i et hav av galskap.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Nå er det et litt annet fjes på denne.

Den helt riktige? Nei kanskje ikke. Men jaggu fortjener jeg litt flippflopp jeg og. Snakk om et rasjonalitetens fyrtårn i et hav av galskap.
Ja, det må være innafor med litt prøving og feiling etter såpass mange år som monogam urbruker. Kos deg!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Nå er det et litt annet fjes på denne.

Den helt riktige? Nei kanskje ikke. Men jaggu fortjener jeg litt flippflopp jeg og. Snakk om et rasjonalitetens fyrtårn i et hav av galskap.

Skjønner poenget ditt her. Den gamle exploreren har et design som nok vil tåle bruksmerker bedre enn denne. Litt mindre smykkefaktor. En slitt Explorer, kanskje spesielt av de forrige generasjonene, ser egentlig bare tøffere ut. Så har man også den overhengende angsten av reparasjonskostnadene knyttet til Blancpain om uhellet skulle være ute. Jeg vet ikke helt hvilke priser vi her snakker om, men noe sier meg at det ville svidd et større hull i lommeboken enn med en 16570 og 3185-verket som sitter i.

Litt flipping på vei til den nye «ene» har du jammen gjort deg fortjent.
 
Det sitter i detaljerna. Älskar hur dem löst fonten i datum fönstret.
731A23AC-3FC6-4F2B-8045-461C17C23098.jpeg

A55891C8-1054-4E7F-A4AE-F9F7CD853C80.jpeg
 
Dette er kunst, intet mindre. Og det med fonten i datovinduet var genialt!

Enig i at fonten er en veldig kul og gjennomtenkt detalj! Synes derimot at dato på denne er helt feil plassert og ødelegger helhetsinntrykket av klokken. Hvorfor måtte de dytte inn dato i det hele tatt? Uansett en meget pen klokke!
 
Enig i at fonten er en veldig kul og gjennomtenkt detalj! Synes derimot at dato på denne er helt feil plassert og ødelegger helhetsinntrykket av klokken. Hvorfor måtte de dytte inn dato i det hele tatt? Uansett en meget pen klokke!


Är i utgångspunkt helt enig. Men i mitt tillfälle sitter uret på 24/7 och datum är då en helt fantastisk komplikation. Tror helt ärligt jag checkar av datum oftare än tid.

På tal om detaljer. Gillar skarpt att man har en rotor i guld men väljer att täcka den i platina.. all class no flash :)
87A67958-880C-48BF-A7D0-83FC94A15FA7.jpeg
 
Redigert:
Är i utgångspunkt helt enig. Men i mitt tillfälle sitter uret på 24/7 och datum är då en helt fantastisk komplikation. Tror helt ärligt jag checkar av datum oftare än tid.

På tal om detaljer. Gillar skarpt att man har en rotor i guld men väljer att täcka den i platina.. all class no flash :)
Vis vedlegg 110918

Ser poenget ditt med dato som en ren funksjon. Jeg også har kommet dit i livet at dato er noe som virkelig settes pris på :) Rent designmessig derimot er en annen sak... Fantastiske detaljer og en unik historie. Liker også at den på mange måter går under radaren sammenlignet med mye annet.