Har hatt dette på to av mine Rolexer fra Bjerke. Utrolig irriterende, og er noe som gjør at jeg aldri kommer til å kjøpe en ny Rolex hos de.
Aldri helt gjort meg klok på hva de risser inn, skal se om jeg kan finne forstørrelsesglasset å myse litt.
Samme her, på to steder. Har vært der fra klokken ble solgt ny fra Bjerke, altså ikke etter service. Tallene er helt gresk for meg, skulle vært interessant å finne ut av betydningen.
Mulig det står "BB" på slutten der, noen mener det er urmakerkoden for "Ball Buster" - altså en advarsel til den som utfører en evt. service om at her kommer det en kravstor jævel.
Alle de tre klokkene jeg har kjøpt hos Askeland har vært helt uten innrissninger, noe de burde fortsette med :evil:
Breitlingen jeg kjøpte hos en forhandler i Arendal kom også uten inrissninger. Tror dette er noe Bjerke har fått for seg
Jeg har samme erfaring med klokker kjøpt både hos urmaker Næss og urmaker Håkon Lian i Trondheim. Tror nummeret referer til et eget register hos urmakeren som viser når og hvor klokka er kjøpt. Virker som dette er vanlig praksis hos mange norske urmakere. Jeg kommer neppe til å kjøpe en klokke igjen hos en urmaker som insisterer på å skrape opp baksiden av klokka.
dette er vel egentlig ikke noe big deal i det hele tatt. Nummerene kan lett pusses bort, og er uansett knapt synlige med det blotte øye. Innrissningene har heller ikke et gram betydning for annenhåndsverdien.