Bilspotting

Dessuten så er det artigere å kjøre på svingete veier. Jeg skulle likt å se den Tesla som holder fartsgrensen opp gamle Lierbakkene. 60 km/t. Det var hardt, selv med den Mini 1000 som jeg kjørte på 80 tallet. En Tesla med sine 2 tonn....

8
 
Ikke akkurat nyvaska, men elsker hekken min fortsatt @Thomas84 haha
op5tyOT.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Dette er ikke akkurat spotting på veien, men på nett.
Dette er en artig samling med bilreklamer og slagord.

Er det noen som husker de engelske bilmerkene? "Vær kritisk, kjør britisk" het det en gang. Etter iherdige streiker og sabotasjer på 70tallet ble den ærverdige bilindustrien lagt i grus! Det dempet i alle fall ikke kreativiteten hos de som skulle selge bilene:
https://huskerdudenbilen.no/2016/06/01/vaer-kritisk-kjor-britisk/

Jeg kan legge til at vi hadde en Allegro da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Det var en bil min far ikke klarte å si "nei" til, da han fikk den rimelig, og den var veldig lite kjørt. Dette var 1300-Special, 1978. Bilen hadde rundt ratt!

Jeg har ikke funnet bilde av bilen, men dette er maken:
Allegro_1.jpg


Bilen var egentlig fantastisk god å kjøre! Komfortabel å sitte i og passe sprek. Det var samme motor som hadde sittet i Mini 1275GT. Faktisk virket denne bilen veldig solid god.

Dens bane ble en påkjørsel bakfra. Bilen ble, etter iherdig dialog med verksted og godsnakking med forsikringsselskap, reparert. I ettertid ville det nok vært bedre med en kondemnering. Etter påkjørselen bakfra ble det ikke mulig å stramme vifteremmen! Hjullageret på venstre side lot seg ikke stramme etc... Det endte med at bilen ble solgt til en entusiast(!) i Stavanger. Han hadde fått hele historien på ærlig vis. Han var veldig fornøyd da han hentet bilen, som han hadde kjøpt usett! Vi har ikke hørt noe mer om hvordan det har gått med bilen. Det eneste var at han ringte når han var kommet halvveis over til Stavanger; Det var en ulyd i høyre hjullager! (Det var også ukjent for oss!). Men en hyggelig bil den tiden den var god.

Og slagkraftige slagord!

8
 
Hvor drita må man være for å velge en slik farge? :eek:

6O7cje3.jpg

Kjøper: Jeg trenger bilen nå.
Selger: Jeg haren stående på lager som du kan få med en gang.
Kjøper: Det er greit. Jeg bryr meg ikke om farve og utstyr.
Selger: Det er greit. Bare underskriv her, så kan du går rundt huset og hente bilen. Det er den som "pipper" når du trykker på knappen på nøkkelen.

8
 
Det er et pyramideselskap / direktesalgselskap som lokker områderepresentantene sine, hovedsaklig damer, med bonuser som blant annet innbefatter en rosa bil blant toppbonusene.... ikke spør hvordan jeg kjenner til det...
 
Det er veldig svakt å ikke ta bilde men jeg så en Ferrari 250 Gt tdf, norske skilt og har vært i Norge i mange år. Han har visstnok en 250 testa rossa også. Med mobilen i hånden er jeg flau over at jeg ikke klarte å ta bilde. Eier av bilen bor rett ved meg og kom ut når jeg tittet på den. Om det var tilfeldig det vet jeg ikke men han startet den og kjørte en tur. Jeg sto å siklet!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har vært mye fint å se de siste dagene, hvit Ferrari F12 blant annet, men i dag så jeg for første gang den nye Range Rover Evoque cabrioleten :)
Dessverre inget bilde fordi jeg satt og strebet på sykkel
Blir spennende å se hvor mange det blir av denne fremover:D

2015_cars_convertible_evoque_Land_range_rover_suv_white_1600x1200.jpg
2016_Range_Rover_Evoque_Convertible_suv_awd_luxury_land_4096x2731.jpg
2017-range-rover-evoque-convertible-launch-12.jpg
carpixel.net-2012-range-rover-evoque-convertible-concept-36919-wide.jpg
Range-Rover-Evoque-Convertible-2016.jpg
L538_16CON_INT_LOC06-1600x900_281-201548_1820x1023.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher