Bilspotting

Spottet i garasjen på jobb :love:

35E21AE4-CF48-41A6-8E4B-14A307746938.jpeg
 
Lotus Europa? De er det ikke ofte man ser. Og den ser ikke akkurat ut til å være i dårlig forfatning heller. Morsomt :)

Lotus Europa. Stemmer det.
Spesialutgaven "John Player Special". Laget etter at Lotus vant F1 i 1972(?). Derav kommer blant annet farve og dekor.
Bilen er veldig liten. Men det var jo også Lotus sin filosofi; "Stor bil med stor motor kan kjøre fort på rette strekninger. En liten bil med passe motor kan kjøre fort over hele banen".

Sønnen til en nabo hadde en slik da jeg var liten. Han studerte i Sveits og hadde "alltid" med hjem en eller annen barsk bil. En gang en slik. Jeg kan huske at min Far og meg fikk være med han på prøvetur. Min Far og meg satt i passasjersetet. (Man var jo ikke så nøye med slikt den gang). Jeg kan huske at det gikk ganske fort ute på motorveien og at det var en stor opplevelse. I dag er jeg mest imponert over at tanken om å få to stykker inn i passasjersetet kunne dukke opp. Der er det trangt! Og bilen ER liten.... (Ok Indian Roadmaster (bak) er en stor motorsykkel, men sammenlikn med blomsterpotten...)

8- )

Edit: Legg merke til blinklysene. Dette er samme lamper som kom i 1972 på Mini MK3....
 
Liten og lett bil, jeg mener den veier rett i overkant av 700 kg, så det er ikke allverdens med vekt som skal forflyttes heller.

Forøvrig fiffig motorrom på den. Det er en ganske kompakt og liten motor med mye ledig plass rundt. Mener dette er en av veldig få registrert på norske skilter.
 
Jeg hadde en studie-kammerart i 1982 som kjørte en sådan. Var med på en del tur i den. Jeg var da 195(nå 193)og passet rett og slett ikke i den Selv med ett BMI på godt under 25!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel
Så den nye ID.Buzz for første gang idag på Skillebekk - sikkert tidsriktig og bra men design og fremtoning i forhold til originalen er jo svært langt unna men det skal jo litt til da :) Bildet tok jeg på Autoclassico Exponor i 2018.
00BA15FD-3A09-4D12-A694-2AC0239E5C40.jpeg