Bilsnakk

Betraktninger om Ferraris nye el-bil

Ferrari skal være biler som de aller fleste drømmer om å kjøpe hvis de en dag får nok penger. Luce er vel den første Ferrarien jeg ikke hadde kjøpt selv om jeg hadde nok penger.

(Det var et åpenbart KI-generert innlegg i den LinkedIn-posten, forresten. Allergien min ble trigget.

KI-innlegg er bygget opp på denne måten.

Korte setninger som står for seg selv.

Jeg blir gal.)

Ferraris første elbil ser ut som og er en ren katastrofe.

Mye heller en 小米YU7 GT - finere design, mye bedre teknologi og mer harmonisk. Sikkert mye færre deler som ryker også. Mye billigere deler også.

IMG_5830.jpeg
IMG_5826.jpeg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Phenix
Nettopp tilbake fra bilferie i Danmark med kone og to barn i en 40 kw Nissan Leaf fra 2019. En tur preget av knuffing i baksetet, ekstremt kort rekkevidde på motorvei og nær sagt ingen chademo-lader å spore. Første vi gjorde da vi kom tilbake til norsk jord var å signere kjøpekontrakt på denne:
IMG_2498.jpeg

Du kommer nok ikke til å angre. Vi kjøpte for et år siden og er vanvittig fornøyd. GTX, lang. God å kjøre, massevis av plass, praktisk til tusen. Hadde kjøpt igjen på flekken.
(Jeg har tre unger og masse bagasje konstant. Gull å kaste sykler og styr bare rett inn.)

+1

Har en Elroq RS incoming. Det satt faktisk langt inne å kjøpe en Skoda - men det var absolutt ingen elektriske VW eller Audi som fristet, eller noe annet i denne prisklassen. Kanskje med ett unntak, Smart #5 Brabus - men den er jo fra Kina….
Byttet ut en 3 år gammel ID3 ProS i Elroq RS, meget fornøyd så langt. God plass, gode seter, fin å kjøre - og et lass av utstyr. Skoda imponerer skikkelig, anbefales!

Mitt største ankepunkt mot ID-serien er/var infotainment-systemet, dårlig stereo og mye plast - dette er glimrende løst hos Skoda. Head-up display som fungerer, fysiske knapper for en del viktige funksjoner med mulighet for å skru av diverse systemer med et tastetrykk på skjerm, mindre plast og et skikkelig Canton-anlegg.

IMG_3793.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Callahan