Bilsnakk

Hvorfor lar folk seg lokke av dette nullrente styret???
Det er pristapet som ofte er det verste….
«Men jeg hadde nullrente i 3 år, ja og så hadde jeg rundt 400 000,- i verditap»
Går kanskje i Null etter 3år om en har gratis rente. Men må jo velge en fornuftig bil om det regnestykket skal gå opp

Redigert:
Har begynt å leke med tanken om en kosebil til de fine dagene, de ovale helgene og alle de andre dagene der du har lyst å kjøre noe gøy.

Er åpen for ganske mye, og har generelt ett åpent sinn, men det skal være bensin, det skal være minst 6 sylindre, det skal helst ikke være mer enn 2 dører, det trenger ikke være fast tak, den skal aller helst være europeisk.

Antall seter: minimum 2, men hadde vært kjekt om jentene kunne vært med så 4 er ideelt.

Alder er ikke det viktigste, tilstand bra nok til at det ikke må restaureres, TLC er greit og forventet

Pris helst under 400k

Alternativer som har vært sett litt på er:

BMW 645/650
Porsche 911
Porsche Cayman
Porsche Boxster
Audi RS5
Bentley Continental GT

Hva annet finnes som jeg overser eller har glemt?
Du må opp litt i pris, for usikker på om de rimeligste til syvende og sist blir de rimeligste ;)
«Passe» km og komplett servicehefte så er GranTurismo en bil jeg har blitt veldig glad i.
Deler er dyrt, men om bra vedlikeholdt, så er de visst meget bra. En kunde av oss bruker sine årlig og har kun byttet bremser og en sensor de siste 7-8 årene.

Kjenner ikke bil eller historikk, men står en til salgs i Sandnes.

Du får mye lyd og vakre linjer. Flott klokke, au :)
IMG_1420.jpeg

IMG_8960.jpeg

Ser ut som det er mye blandede opplevelser/følelser når det gjelder xc90.

Ser ut som dette er en bil en må kjøpe/eie selv og se om det er riktig bil for en…
Ikke hørt noe fra han selgeren heller hos den lokale Volvo forhandleren

Du finner ut mye på en prøvekjøring. Det er vel solgt over 16 000 eksemplarer i Norge, så det burde ikke være vanskelig å finne et godt og velholdt eksemplar til en fornuftig pris.

Det regnestykket der vil jeg gjerne se, for det har jeg ingen tro på 😉
Selger bilen min til vraktpant.

Innkjøpspris: 500.000 kr
Verditap: 300.000 kr
Salgspris etter 3 år: 200.000 kr
Lånekostnad inkl. gebyrer: 10.000 kr

Hvis jeg belåner 100% til nullrente, fremfor å putte inn en normal egenkapital til et billån, kan vi for enkelthetens skyld si at jeg har 175.000 kr jeg fritt kan investere.

For 175.000 kr kan jeg kjøpe 38 AP x Swatch. De skal jeg selvsagt flippe til en snittpris på 4x. Det gjør at jeg tjener 524.400 kr, men så må jeg trekke fra noen fridager for å stå i kø. vrakpanten bruker jeg på campingstol og telt og batteribank fra Biltema, det skal akkurat gå. La oss derfor kalle det 500.000 kr jevnt mellom venner.

Da har jeg når jeg selger bil etter tre år fremdeles tjent 190.000 kr.

No-brainer dette?

Eller:
En har 600000 på sparekonto.
Istedenfor å putte disse i bil.så kan de stå på sparekonto.rente3-5%. Selg bilen etter 3år. Eller cash ut med de pengene du hsr stående på konto i 3år.

Eller:rakafant- spar over 100.000 på 3år. Normal bilrente er jo fort 6% ++,finn på noe lurt etter 3år

Mulig en kan selge for det som gjenstår på lånet etter 3år. Gå i null.

Men kjøp et månedkort til buss og sett resten i fond. Sannsynligvis mer lønnsomt enn å kjøpe bil uansett….
IMG_0277.jpeg

Dette sier jo alt: spar 116 767,- i rentekostnader.
Men denne bilen kommer til å tape seg mye mer enn 116 767,- på 3 år!

Nå sier ikke jeg at dette gjelder deg men har ofte hørt (hovedsakelig fra Tesla kunder) at de har «gratis» bil, noe som de selvsagt på ingen måte har hatt når de gjør opp regnskap etter 3 år!

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Har begynt å leke med tanken om en kosebil til de fine dagene, de ovale helgene og alle de andre dagene der du har lyst å kjøre noe gøy.

Er åpen for ganske mye, og har generelt ett åpent sinn, men det skal være bensin, det skal være minst 6 sylindre, det skal helst ikke være mer enn 2 dører, det trenger ikke være fast tak, den skal aller helst være europeisk.

Antall seter: minimum 2, men hadde vært kjekt om jentene kunne vært med så 4 er ideelt.

Alder er ikke det viktigste, tilstand bra nok til at det ikke må restaureres, TLC er greit og forventet

Pris helst under 400k

Alternativer som har vært sett litt på er:

BMW 645/650
Porsche 911
Porsche Cayman
Porsche Boxster
Audi RS5
Bentley Continental GT

Hva annet finnes som jeg overser eller har glemt?
Jaguar XK gen 2?
4,2 og 5 liter mener jeg skal være ganske driftsikre. Har også sett 5.0 R for rett under 400k .

Syntes den er helt nydelig i denne specen.

• Liker
Reaksjoner: Grendel