Bilsnakk

IMG_0075.jpeg

Har artig leiebil i sørfrankrike denne uka!

Jeg elsker den. Ekte hot hatch, superresponsiv og lett å kjøre. Har ikke kjørt Renault-varianten så vet ikke hvor mye annerledes Alpine sin er, men den er høyt på lista for min neste nummer to-bil.

Liker også at de har holdt igjen litt. 180hk på 1500kg er nok til en sånn bil.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Goatboy
Jeg sto i ro.overholdt vikeplikt ja.Jeg var i høyre kjørefelt. Sykkelen hans lage hull i nedre frontspoiler på hs .så han var på feil side. Han fikk panikk og skulle over på fortsu som ligger til høyre for meg.
Fører av sykkel 7år.tipper farten hans var ca 30

• Wow
Reaksjoner: Grendel
Jeg sto i ro.overholdt vikeplikt ja.Jeg var i høyre kjørefelt. Sykkelen hans lage hull i nedre frontspoiler på hs .så han var på feil side. Han fikk panikk og skulle over på fortsu som ligger til høyre for meg.
Fører av sykkel 7år.tipper farten hans var ca 30

Foreldre er ansvarlig. Ingen problem med å stå på det. Fart på 30 er rimelig over grenser.

Ikke sikkert det hjelper så mye, om foreldrene ikke har penger/innboforsikring el som dekker dette.
Har bedt de sjekke opp/sendt bilder av skaden.
Akuratt nå ligger det inne egenandel på 6000kr.

Blitt påsykla av en mindreårig idag. Hvordan blir det da ned forsikringen?
"Barn under lek" gjør ikke foreldre erstatningsansvarlige. Men så er det jo mange foreldre som føler at de vil ordne opp.

Det er noen år siden, men jeg var i samme situasjon og foreldrenes forsikringsselskap ville ikke dekke dette grunnet "barn under lek".
Mitt forsikringsselskap ba foreldrene skrive under på at de følte seg ansvarlig og med det brevet fikk jeg ingen bonustap og en egenandelsfordel. Min fetter (far til barnet) insisterte på å dekke egenandelen, men vi delte den.

• Trist
"Barn under lek" gjør ikke foreldre erstatningsansvarlige. Men så er det jo mange foreldre som føler at de vil ordne opp.

Det er noen år siden, men jeg var i samme situasjon og foreldrenes forsikringsselskap ville ikke dekke dette grunnet "barn under lek".
Mitt forsikringsselskap ba foreldrene skrive under på at de følte seg ansvarlig og med det brevet fikk jeg ingen bonustap og en egenandelsfordel. Min fetter (far til barnet) insisterte på å dekke egenandelen, men vi delte den.
Dette kan da ikke være "barn under lek"? Hensikten med den betegnelsen er fotball gjennom et vindu ved lek i en hage el.
Får du denne bør du protestere.

Men igjen, forsikringsselskapene er noen luringer..

• Liker
De var 3 stykker. De 2 andre hadde vet til å holde seg på fortauet . Ene kameraten sa at det ikke var første gangen han hadde krasja.
Sa unnskyld 3 ganger før de heiv seg på sykkel og freste videre…..