Bilsnakk

Skulle ønske det var en egen elbil vs. fossibil tråd jeg.. Sukk...

Ting er som de er, og det er ingen fasit hva folk liker. Men synes det er synd folk hater noe nytt før de har prøvd selv...
Personlig: Ja takk begge deler. Og hvis jeg bare hadde hatt en bil, ville det kanskje vært el. Men ikke sikkert..

Over til koselige, gamle bensinbiler -
noen bilder fra Fjordluft i Lærdal:

1000032474.jpg
1000032555.jpg
1000032566.jpg

Tror før en gang så ble sportsbil definert av at de hadde 2 dører og 2 seter, pluss at den var laget med tanke på inspirerte kjøreegenskaper. Det har vel blitt litt utvannet siste årene.

• Liker
Reaksjoner: Rød og GrimReaper
Må si meg enig med wikipedia der! Selv om det såklart finnes noen solide unntak, så er den generelle formelen for sportsbil i mitt hode følgende: 2 dører, lav vekt, awd/rwd og kraftig motor (Eller en motor som passer bilen, les: Lotus feks). Som regel så innebærer definisjonen bensinmotor og manuelt gir, men det er jeg ikke 100% bastant på (Uten å fyre opp under el vs fossil debatten igjen..).

Utifra den beskrivelsen så er jo Golf R32 en sportsbil. Den har 2 dører, lav vekt, kraftig motor og manuelt gir. Rundetiden på ringen sier jo sitt.

Har dessverre aldri prøvd en R32. Det nærmeste jeg kommer til den er en blodtrimma Golf MK3 (Eller var det 4?) VR6. Aner ikke hva faktisk effekt var, men vi snakker kompressor, smidd innmat, custom ditt, custom datt, gigantiske brembo-bremser og det som værre var. Mein gott!

Vurderer å gå ned et par størrelser på sommerhjula.Har conti sport contact idag.
Noen som har noen SUV dekk å anbefale? Som ruller lett og har lette terreng egenskaper?

1000011193.jpg

Dette var morro, et utrolig skyv og deilig stivt understell. Morsomt at de har tatt bryet med å lage kunstig motorlyd, spraking i eksos, giring som en manuell sportsbil. Selvfølgelig ikke helt som en illsint 600hk sportsbil, men som et kompromiss er dette en meget morsom familiebil.

BMW har flere alternativer til elbil:
1717664650688.png

1717664615717.png

Og flere tilgjengelige 5-serie med både bensin og diesel, så fortvil ikke :D

BMW har flere alternativer til elbil:

Og flere tilgjengelige 5-serie med både bensin og diesel, så fortvil ikke :D

Jeg er ingen gode grunner for å velge noe som helst fra denne listen, så lenge BMW lager i4 M50 og i5 M60. Begge er overlegne sine søsken med brenselmotor, med unntak for M3/M4/M5 Competition. Men da er vi i en helt annen prisklasse.

• Liker
Reaksjoner: Agassiz og TomB