Bilsnakk

Godt poeng @Ban

Jeg prøver likevel så godt jeg kan å styre unna Kina, og spesielt hvis det er noe kostbart. Det er rett og slett et prinsipp, som også er ganske enkelt å forholde seg til når det finnes mange andre valgmuligheter (f.eks. bil).

Det sagt, gratulerer @Raniets med ny bil. Tror det er et godt kjøp i dette segmentet, jeg liker designet.
 
Har jo sjekket ut BYD sine eiere(ikke statseid og har investorer fra andre deler av verden).
BYD skal også bygge fabrikk i europa.
Finnes ingen alternativer til Tang.
Så valget mitt ble enkelt.
 
Noe har jeg nok, men prøver å styre unna så godt det lar seg gjøre. Men det er viktig å bygge sine drømmer, så gratulerer med kineser!
 
Det er litt lettere å vise sin moralske overlegenhet ved å si nei til biler spesielt enn til å måtte ta stilling til hvor mobiltelefonen, sykkelen etc er satt sammen eller har hentet sine materialer eller deler fra ;)
Savner når DBS ble produsert i Sandnes
Alternativer finnes, men de koster kanskje mer enn det du er villig til å gi for en bil. BYD er ikke statseid (ikke direkte i hvertfall), men de mottar store mengder subsidier fra den kinesiske stat.
ja,finnes dyrere alternativer i samme str. Men da passerer vi millionen.så da er de jo ikke et alternativ for en fattig arbeider.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT og Ban
Skoda Fabia-eier som ikke er glad i amerikanske elbiler
 

Vedlegg

  • IMG_9660.jpeg
    IMG_9660.jpeg
    114,3 KB · Visninger: 0
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
Når det gjelder lyd fra el-biler, så er det mest plagsomme disse som høres ut som "syke romskip"....
DET er ille.
 
Hadde en Superb i næring. Rundet 400k før den havnet på taket før påske. Ok kvalitet generelt, men litt mye irriterende småfeil.
Hjullager, vindusheiser etc. Men alt i alt er helt ok bil til en billig penge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Raniets