Bilsnakk

Godt det ikke bare er meg som har sett det samme på Model 3, jævlig irriterende. Jeg mener flertallet av denne modellen har feiljusterte lys. On the bright side, når jeg møter en Model 3 i mørket vipper jeg alltid over lysbryteren fra automatisk nedblending til «full blås» :mrgreen:
Yes! Da føler jeg at de svindyre Lazer-bøttene jeg kjøpte til Landcruiseren gir verdi for pengene :mrgreen:

Her er det enten en som har en overivrig stavekontroll, eller mindre kjennskap til bil...
Overivrig stavekontroll.png

8

Mr. Rallycross. For en mann!

Levende legende! Jeg husker jeg var på Lyngåsbanen og så Mr. Rallycros flere ganger med min far. Vi sto og så hårnålsvingen ekstra godt. Det var kun EN kjører som tok denne sidelengst og vakkert: Det var Martin!

Det var Martin Schanche, og resten. Alltid.

8

• Liker
Reaksjoner: Oddemann og Carrera
Levende legende! Jeg husker jeg var på Lyngåsbanen og så Mr. Rallycros flere ganger med min far. Vi sto og så hårnålsvingen ekstra godt. Det var kun EN kjører som tok denne sidelengst og vakkert: Det var Martin!

Det var Martin Schanche, og resten. Alltid.
Veldig gøy å komme over disse klippene. Minnene strømmer tilbake. For en tid bilsporten var på 80- og 90-tallet! Helt spinnvilt!

• Elsker
Reaksjoner: Grendel
PXL_20230816_194118651~2.jpg

Et av nyttårsforsettene mine er å kjøre mer rød bil.

For at dette skal realiseres må jeg har en bilstol som passer en toåring, og som kan monteres i passasjersetet foran (jada, jeg vet hvordan man skrur av airbagen).

Problemet er kriteriene:
- Noe som passer den lille plassen som er til rådighet.
- Må kunne festes uten Isofix
- Fortrinnsvis ønsker bakovervendt sete.

Er det noen som har noen tips til bilstol til forsete, og kanskje mer spesifikt til "sportsbil" med veldig begrenset plass?

Vis vedlegg 356129

Et av nyttårsforsettene mine er å kjøre mer rød bil.

For at dette skal realiseres må jeg har en bilstol som passer en toåring, og som kan monteres i passasjersetet foran (jada, jeg vet hvordan man skrur av airbagen).

Problemet er kriteriene:
- Noe som passer den lille plassen som er til rådighet.
- Må kunne festes uten Isofix
- Fortrinnsvis ønsker bakovervendt sete.

Er det noen som har noen tips til bilstol til forsete, og kanskje mer spesifikt til "sportsbil" med veldig begrenset plass?

Britax römer max way pluss er veldig poppis blant dei som har varebil m.m . Eg brukte denne en periode både i varebil og foran i Porschen. Men bakovervendt krever en del plass skal du få det skikkelig . Også må du finne en måte å feste stroppene skikkelig på . Britax sin monteringsveiledning foreslo å feste i sjølve stolfeste om det var umulig å feste i fotbrønnen .

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
I disse snøkaosdager gir Polestaren min meg enorm glede. Her på Oslo vest kryr det jo av svære SUVer med firehjulstrekk, men jeg er temmelig sikker på at jeg er bedre vinterskodd denn dem alle. Har hatt mange biler, ingen av dem har vært i nærheten av en så god vinterbil som Polestar 2, den bare tar seg frem helt uten drama uansett føre.

(Litt av problemet er jo at veldig mange av XC90, iX og LR/RR-sjåførene er så redde for bilene sine at de ikke tør touche en snøhaug og at de i tillegg opererer med en bilaura på et par meter som ingenting må berøre)

I disse snøkaosdager gir Polestaren min meg enorm glede. Her på Oslo vest kryr det jo av svære SUVer med firehjulstrekk, men jeg er temmelig sikker på at jeg er bedre vinterskodd denn dem alle. Har hatt mange biler, ingen av dem har vært i nærheten av en så god vinterbil som Polestar 2, den bare tar seg frem helt uten drama uansett føre.

(Litt av problemet er jo at veldig mange av XC90, iX og LR/RR-sjåførene er så redde for bilene sine at de ikke tør touche en snøhaug og at de i tillegg opererer med en bilaura på et par meter som ingenting må berøre)

Det er absolutt ingenting som tar seg bedre fram en en bilfører som bryr seg nada om bulker . Derfor alltid en eller anna person i en gammel tercel , Subaru eller toyota alltid kjem seg til topps medan Store nye suver sliter.

Det er absolutt ingenting som tar seg bedre fram en en bilfører som bryr seg nada om bulker . Derfor alltid en eller anna person i en gammel tercel , Subaru eller toyota alltid kjem seg til topps medan Store nye suver sliter.
Det er vel ganske logisk. Man er jo naturligvis mer uinteressert i bulke og ripe opp bil til 1 mill + enn et skrap til 10k.

Med det sagt så kommer jeg frem akkurat hvor jeg vil, så det kan ha noe med dekk og kjøreferdigheter å gjøre også. Som f.eks at man har kjørt bil fra tiden før bilene kjører oss.

• Liker
Reaksjoner: SGG, Grendel og OddE
Det skal dog sies at jeg dør litt innvendig hver gang jeg ser en Range Rover eller enda verre, en Defender med vanlige dekk på.

Ærlig talt, hva er galt med BFG A/T på disse bilene? (Defender kler jo M/T også, men det kan jo bli litt ukomfortabelt på asfalt.)

Vinterstid kan det dog være å anbefale med pigger, altså - men du kan kjøre omtrent dit du vil i en slik en om du bare tør og har egnet fottøy. Skulle ønske flere eiere av slike våget å bruke de som de kan brukes.