Bilsnakk

Jeg kan jo alltids spørre han pent, men nå lar vi noen ukrainske flyktninger bo hos oss, så vi prøver sånn generelt å trå litt forsiktig. Han har ennå ikke råd til en skikkelig bil, så skjønner at han sliter da det er en liten kneik å kjøre opp.
Da stiller jo saken seg straks i et annet lys. Da hadde jeg vurdert å spandere noen piggfrie dekk til de. Den gesten vil du mest sannsynlig få godt "betalt" igjen for. De Urainske flyktningene jeg kjenner personlig er ydmyke og veldig takknemlige mennesker. Han vil nok gjengjelde tjenesten med renter om han kan.

Hvis piggdekk er helt nødvendig for å komme opp og det de facto ødelegger stenen din ville jeg spurt pent om det er mulig å parkere et annet sted.
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Jeg trenger å teste kjære med-klokkenerder på hva jeg egentlig burde velge som neste bil. 940-en er solgt og jeg er klar for SUV. Men hva er egentlig kulest?

Stem med emoji:
  • :love: = BMW X5 (3-liter diesel, første generasjon, ingen sotede ruter, små felger med mye dekk, alt unntatt grå hva gjelder farge) – deilig design som jeg har vokst opp i baksetet i. Og gode kjøreegenskaper.
  • (y) = Land Rover Discovery 3 (2,7 liter diesel, HSE, grønn eller annen sprek farge) – hjertet sier "ja", fornuften sier "hell no".
  • :ROFLMAO: = Toyota Land Cruiser (Prado, J120, manuell, med reservehjul på bakluken, ikke mørkegrå metallic) – pragmatisk, faktisk nokså grei å se på og bra bruktmarked.
Vis vedlegg 335529
Vis vedlegg 335530
Vis vedlegg 335531

Eller har jeg oversett noe?

… og slik endte det:

IMG_5025.jpeg


Drømmebil altså!
 
Grattis!
Forblir den standard, eller har du de klassiske ambisiøse modifiseringsplanene som følger med på kjøpet av en diger offroader?
 
Grattis!
Forblir den standard, eller har du de klassiske ambisiøse modifiseringsplanene som følger med på kjøpet av en diger offroader?

Takk! Endte med dette eksemplaret etter flere måneder med leting nettopp fordi den var såpasss strøken og original. Med originale felger, originalt konfigurert som 8-seter uten varebiltak, ingen sotede vinduer og uten diesel- eller dekaltrimming. I stor kontrast til de mange andre jeg har sett og prøvekjørt i samme prisklasse. Slik skal den forbli :)

Alt jeg skal gjøre er å polere, utføre godt vedlikehold og kjøre den masse!
 
Godt det ikke bare er meg som har sett det samme på Model 3, jævlig irriterende. Jeg mener flertallet av denne modellen har feiljusterte lys. On the bright side, når jeg møter en Model 3 i mørket vipper jeg alltid over lysbryteren fra automatisk nedblending til «full blås» :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Trig og Callahan
Godt det ikke bare er meg som har sett det samme på Model 3, jævlig irriterende. Jeg mener flertallet av denne modellen har feiljusterte lys. On the bright side, når jeg møter en Model 3 i mørket vipper jeg alltid over lysbryteren fra automatisk nedblending til «full blås» :mrgreen:
Yes! Da føler jeg at de svindyre Lazer-bøttene jeg kjøpte til Landcruiseren gir verdi for pengene :mrgreen:
 
Her er det enten en som har en overivrig stavekontroll, eller mindre kjennskap til bil...
Overivrig stavekontroll.png



8
 
Mr. Rallycross. For en mann!

Levende legende! Jeg husker jeg var på Lyngåsbanen og så Mr. Rallycros flere ganger med min far. Vi sto og så hårnålsvingen ekstra godt. Det var kun EN kjører som tok denne sidelengst og vakkert: Det var Martin!

Det var Martin Schanche, og resten. Alltid.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Carrera
Levende legende! Jeg husker jeg var på Lyngåsbanen og så Mr. Rallycros flere ganger med min far. Vi sto og så hårnålsvingen ekstra godt. Det var kun EN kjører som tok denne sidelengst og vakkert: Det var Martin!

Det var Martin Schanche, og resten. Alltid.
Veldig gøy å komme over disse klippene. Minnene strømmer tilbake. For en tid bilsporten var på 80- og 90-tallet! Helt spinnvilt!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel
PXL_20230816_194118651~2.jpg


Et av nyttårsforsettene mine er å kjøre mer rød bil.

For at dette skal realiseres må jeg har en bilstol som passer en toåring, og som kan monteres i passasjersetet foran (jada, jeg vet hvordan man skrur av airbagen).

Problemet er kriteriene:
- Noe som passer den lille plassen som er til rådighet.
- Må kunne festes uten Isofix
- Fortrinnsvis ønsker bakovervendt sete.

Er det noen som har noen tips til bilstol til forsete, og kanskje mer spesifikt til "sportsbil" med veldig begrenset plass?
 
Vis vedlegg 356129

Et av nyttårsforsettene mine er å kjøre mer rød bil.

For at dette skal realiseres må jeg har en bilstol som passer en toåring, og som kan monteres i passasjersetet foran (jada, jeg vet hvordan man skrur av airbagen).

Problemet er kriteriene:
- Noe som passer den lille plassen som er til rådighet.
- Må kunne festes uten Isofix
- Fortrinnsvis ønsker bakovervendt sete.

Er det noen som har noen tips til bilstol til forsete, og kanskje mer spesifikt til "sportsbil" med veldig begrenset plass?

Britax römer max way pluss er veldig poppis blant dei som har varebil m.m . Eg brukte denne en periode både i varebil og foran i Porschen. Men bakovervendt krever en del plass skal du få det skikkelig . Også må du finne en måte å feste stroppene skikkelig på . Britax sin monteringsveiledning foreslo å feste i sjølve stolfeste om det var umulig å feste i fotbrønnen .
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik