Bilsnakk

Det høres usannsynlig ut.
Om han ikke er milliardær med ubegrensede midler så har han garantert prøvekjørt bilen før han bestilte den.
Og uansett så viste han også som alle andre hva en Taycan var når han bestilte den.
Kan ikke skjønne hva som var så overraskende når han skulle hente den som han ikke viste fra før.
Høres ut som en historie fra et meget sent nachspiel

Det spiller egentlig ikke så stor rolle for meg om du mener det er sannsynlig eller ikke.

Hva var det som var så overraskende på han da som han ikke så/hørte når han prøvekjørte bilen vs når han skulle hente den?
Hadde vel el motor da også?

Hva var det som var så overraskende på han da som han ikke så/hørte når han prøvekjørte bilen vs når han skulle hente den?
Hadde vel el motor da også?

Han angret, og fikk ganske uproblematisk bytte til en annen modell som ikke var elektrisk. Er det vanskelig å forstå?

Jeg har en på jobben som er veldig glad i bil. Når han skulle få utlevert en Taycan snudde han i døren og byttet til en Porsche med bensin, så jeg skjønner hva du mener. Det er faktisk ikke mer enn 15-16% elbiler i Norge sist jeg sjekket, så det er nok mange som trives med bensin og diesel enda. Tror (og håper) at entusiastene fortsatt kan bruke og nyte sine ikke-elektriske biler i mange å fremover.

Skulle gjerne oppgrader til en EQC eller tilsvarende, men jeg ønsker helst å ikke gå så langt over en halv mill.
I 2020 ble det solgt 50-55 % elbil, 2021 65 % og til nå i år nesten 75 %.
Skummel trend.

Niks. Høres ut som en skrøne, men mannen ror og ror, og det blir jo gøy å se om han kommer til Fiskeskjær.

Det var jo en som prøvde å selge bilen på Porsce club Norge foraet rett før levering , men der også var forhandler grei og kansellerte ordre og lot han kjøpte en Panamera i stede .

Ja, likner den på konseptet bestiller jeg på flekken og kommer meg ut av SUV-helvetet. iX er fin den altså, men den er jo altfor høy.

Nye A6 Avant e-tron ser jo griselekker ut, om den ender opp med å ligne konseptbilen som nå er avduket er det en meget sterk kandidat til neste familiebil. Rekkevidde på opptil 700km…

Jeg har sett noen videoer av den på YouTube. Ser ganske fresh ut!
Dette med rekkevidde på 700 skjønner jeg derimot ikke helt;
Den bilen som står å venter på meg i Drammen har 93,4 kWh og rekkevidde på 370 km.

Hvordan kan nye A6 med kun 6,6 kWh mer batterikapasitet kjøre nesten dobbelt så langt?
Aeorodynamikken er ikke ulik på de to bilene og de kommer fra samme konsern. Så antar de bruker de samme batteriene.

Noen som er mer bevandret i dette enn meg som kan komme ned noen antagelser annet enn at Audi måler 700 km rullende i nedoverbakke?