Bilsnakk

EQE
EQC
MX30
Etron
Porsche sin elbil
BMW har noen
Enyaq
Ariya
5008
-Samtlige av Mercedes sine elbiler ser helt for jævlige ut. Fullstendig krise! Og jeg er blodfan av MB!
- MX30 har jeg aldri hørt om.
- Audi sin pene ble nevnt i min post, den nye A6 ser faktisk ok ut som @berekraft nevner.
- Enig i at BMW har noen få.
- Enyak ser ut som alt annet, ikke spesielt pent. 5008 i samme gate.
- Ariya har jeg aldri hørt om men sikkert i samme gate som de over.
- Porsche Taycan er i mine øyne helt grusom, i tillegg skal en Porsche ha flat sekser eller V8.

Dette er naturligvis bare sånn jeg vurderer det. Mange vil sikkert mene noe annet.

Edit: Den nye G580 til Mercedes er ok, og faktisk litt morsom. Hadde en på lån noen dager og den var ok.
20241220_102254.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Var i Eggedal denne uken med Porsche på Ice Experience, et opplegg som er åpent for alle som ønsker å bruke en dag på å lære å drifte med 911 på is, morsomste jeg har gjort på lenge og anbefales på det sterkeste:

IMG_4135.jpeg

IMG_4138.jpeg

Redigert:
Vis vedlegg 390791
Jeg mistenker at egenvekten på denne, som er ganske høy, innebærer at du knapt kan ta med deg en tannbørste i tillegg til passasjerer når bilen ikke er registrert som lastebil..... N1 har tillatt totalvekt på 3500 kg.

• Liker
Reaksjoner: kire
Jeg mistenker at egenvekten på denne, som er ganske høy, innebærer at du knapt kan ta med deg en tannbørste i tillegg til passasjerer når bilen ikke er registrert som lastebil..... N1 har tillatt totalvekt på 3500 kg.

Egenvekt er 3095, med fører.
Tre seter.
Det gir vel rom for ca 200 kilo med "bagasje". Det er mye oppblåste balonger du kan legge både bak og i frunk.

Overraskende at den har fått skilt. Sist jeg leste noe var ikke bilen typegodkjent i Norge.

(Norges mest tullete bil?)

8

• Liker
Reaksjoner: Consigliere og kire
Jeg leste nylig om en Cybertruck som ble beslaglagt i England: de er ulovlige.
Artikkelen sa også at få ble imponert til Europa fordi myndighetene krevde såpass modifikasjoner for å få den godkjent.
Det ser ikke ut som det ble et problem for Norge.
Billig billig er det ikke heller...

• Haha
Reaksjoner: Grendel
Jeg leste nylig om en Cybertruck som ble beslaglagt i England: de er ulovlige.
Artikkelen sa også at få ble imponert til Europa fordi myndighetene krevde såpass modifikasjoner for å få den godkjent.
Det ser ikke ut som det ble et problem for Norge.
Billig billig er det ikke heller...

Med egenvekt på nesten 3,1 tonn, så har du 400 kilo å fordele på to passasjerer og bagasje. Siden "bilen" skryter an stort bagasjerom så er det plass til flere hundre liter med oppblåste ballonger.

8- D